شناسهٔ خبر: 25118681 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

برگزاری دور سوم همایش گفت‌وگوی اسلام و آیین کنفوسیوس در چین

حوزه/ همایش «اعتدال و عقلانیت در اسلام و آیین کنفوسیوس در چین» به میزبانی دانشگاه دولتی یون نن شهر کونگ مینگ Kong Ming در استان يونن چین و مشارکت جامعه المصطفی العالمیه، در تاریخ اول و دوم اردیبهشت ماه سال جاری مطابق با ۲۱-۲۲ آوریل در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی اوصیا مدیر کل امور پژوهشی جامعه المصطفی العالمیة در جمع اصحاب رسانه ضمن تشریح برنامه این همایش خاطرنشان ساخت: در این همایش ۳۰مقاله از فرهیختگان و پژوهشگران چینی و ۱۰ مقاله از استادان وپژوهشگران ایرانی برای همایش پذیرفته شده است، جمعی شش نفره از استادان و اعضای هیئت علمی المصطفی با حضور معاون پژوهش حجت الاسلام دکتر بی نیاز و نماینده المصطفی در کشور چین حجت الاسلام والمسلمین عطاران جهت ارائه مقالات وسخنرانی  در این همایش از طرف ایران حضور خواهند داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: رونمایی از ترجمه کتاب شیعه در اسلام علامه طباطبایی به زبان چینی در این همایش انجام خواهد شد که کار مشترکی در قالب تفاهم نامه بین المصطفی و دانشگاه یون نن چین است.

مدیر کل امور پژوهشی جامعه المصطفی العالمیة به بیان اهداف این همایش پرداخت و تصریح کرد: در دور سوم، تبیین جهان‌بینی اسلامی و نگاه اسلام و انسان برای غیرمسلمانان چین، تبیین دیدگاه عقلانی و متعادل در اسلام و مکتب متعالی تشیع، تقویت روابط و تبادلات علمی- فرهنگی بین دو تمدن چین و ایران و شناخت ظرفیت‌های فکری فرهنگی دوجانبه برای ساختن جهانی عقلانی ، اعتدال گرا و صلح‌آمیز از اهداف گفت‌وگوی اسلام و آیین کنفوسیوس در کشور چین به شمار می‌رود.

وی در ادامه به بیان چگونگی برگزاری دور اول گفت‌وگوی اسلام و کنفوسیوس با موضوع «صلح و اعتدال در اسلام و کنفوسیوس» پرداخت و اظهار داشت: در دوره اول، محل برگزاری چین بود که در خردادماه سال ۱۳۹۰ مطابق با ژوئن ۲۰۱۱ توافق‌نامه‌ای مشترک بین دانشگاه دولتی بون نن چین (دانشکده پژوهشی ارتباطات و بین‌الملل) و المصطفى منعقد گردید و براساس این توافق‌نامه، همایش علمی بین‌المللی «گفت‌وگوی اسلام و کنفوسیوس» در تیر ماه سال ۱۳۹۰ مطابق با ۲۵-۲۴ ژوئن ۲۰۱۱ درچین  برگزار شد.

مدیر کل امور پژوهشی جامعه المصطفی العالمیة در ادامه به بیان برگزاری دوره دوم همایش اخلاق در اسلام و آیین کنفوسیوس پرداخت و اظهار  داشت: این همایش به میزبانی  جامعه‌المصطفی در 13 اسفند 1393 به مدت یک روز در سالن شهید عارف حسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار گردید که در آن از شانزده مقاله از مقالات پذیرفته شده از ایران و پنج مقاله از دانشگاه یون نن ارائه گردید.

وی در پایان تصریح کرد: در حاشیه همایش دوره دوم از آثار علمی مانند زندگی حضرت زهرا(س)، رساله حقوق امام سجاد(ع)، آثار امام خمینی(ره)، بخش‌هایی از غرر الحکم، منشور عقاید آیت‌الله سبحانی و... که به چینی ترجمه شده بودند، در سالن شهید عارف‌الحسینی رونمایی شد.

نظر شما