شناسهٔ خبر: 25118638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

ظریف در مصاحبه با سی‌بی‌اس:

در صورت خروج آمریکا از برجام فعالیت‌های هسته‌ای خود را با سرعت بیشتر از سر می‌گیریم

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: در صورتی که رئیس‌جمهور آمریکا این کشور را از برجام خارج کند ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را با سرعت بیشتر آغاز می‌کند.

صاحب‌خبر -





«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در مصاحبه با برنامه
«Face the Nation» که قرار است نسخه کامل آن روز یکشنبه(امروز) از شبکه سی‌بی‌اس پخش شود،گفت: در صورت خروج آمریکا از برجام، تهران فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را با سرعتی بیشتر از سر خواهد گرفت.
ظریف افزود: ما چندین گزینه برای خودمان گذاشته‌ایم و آن گزینه‌ها آماده هستند؛ از جمله این گزینه‌ها این است که فعالیت‌های هسته‌ایمان را با سرعت بیشتر از سر بگیریم.
این اظهارات ظریف را وبگاه «پولیتیکو» بر اساس بریده‌ای از مصاحبه که به آن دست پیدا کرده منتشر کرده است.
وزیر خارجه ایران همچنین گفته است:این گزینه‌ها آماده اجرا هستند و ما در زمانی که مناسب بدانیم، تصمیم لازم را خواهیم گرفت.
ظریف همچنین گفت در صورتی که ترامپ تصمیم به بازگرداندن تحریم‌ها بگیرد، ایران آماده اقدام است. وی گفت: بدیهی است بقیه دنیا نمی‌توانند از ما بخواهند به صورت یکجانبه و یک‌سویه توافقی را اجرا کنیم که نقض شده است.
مایک پامپئو، گزینه وزارت خارجه آمریکا چند روز پیش در جلسه استماع مجلس سنا گفت: قبل از برجام هم ایران در مسیر دستیابی به بمب هسته‌ای نبود.
ظریف گفت: این حرف پامپئو در جلسه استماع کنگره که گفته برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است، بوده و خواهد بود اعترافی دیرهنگام است، اما نشان می‌دهد که موجودیت تحریم‌ها هیچ دلیل واقعی نداشته است.
وی افزود: پس آمریکا در حالی تحریم‌هایی به ایران تحمیل کرده که ما به دنبال بمب نبودیم؛ حالا هم می‌خواهد تحریم‌ها را برگرداند چون ما دنبال بمب نیستیم؟
رایزنی ظریف
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در نیویورک به سر می‌برد، با «میروسلاو لایچاک» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار
و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار درباره تحولات مجمع عمومی، اجلاس عالی پیش رو با موضوع صلح پایدار، برگزاری یک نشست در سطح عالی برای مقابله با ریزگردها در ماه ژوئیه با توجه به اهمیت این موضوع برای کشورمان و همچنین درباره سایر موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر شد.
از نظر فنی آماده‌ایم
به گزارش تسنیم، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ظهر شنبه در حاشیه هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت در جمع خبرنگاران در خصوص برجام و احتمال خروج آمریکا از آن گفت: ما از نظر فنی کاملاً آماده‌ایم. به‌گونه‌ای آماده هستیم که طرف حیرت‌زده خواهد شد و این مبالغه نیست. هر وقت نظام تصمیم بگیرد ما آماده‌ایم. امیدواریم طرف مقابل سر عقل بیاید.
صالحی درباره پروژه ایتر نیز گفت: همکاری با ایتر ادامه دارد، ولی آن هم جزو بداخلاقی‌هایی است که مشاهده می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص روند ساخت بیمارستان هسته‌ای نیز گفت: بیمارستان هسته‌ای به خوبی پیش می‌رود و کارهای طراحی عمدتاً انجام شده و امیدواریم سال 97 کارها روی زمین هم انجام شود.
بی‌فایده!
مجید تخت روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خراسان با اشاره به موضوع برجام گفت: اگر اروپایی‌ها می‌خواهند برجام حفظ شود ایران نباید هزینه این حفظ شدن را بدهد. اگر اروپایی‌ها فکر می‌کنند باید به آمریکا امتیاز بدهند تا برجام حفظ شود اولاً این سیاست غلط است برای این که شما به طرفی که قلدری می‌کند پاداش و یک نوع باج می‌دهید ثانیا اگر این سیاست اجرا شود کار را پیچیده‌تر می‌کند و روی کل برجام اثر می‌گذارد بنابراین بهتر است حواسشان باشد که چه اقدامی می‌کنند.
به گزارش تسنیم، تخت روانچی افزود: برجام یک معادله دو طرفه است و نباید این معادله توازنش برهم بخورد. اگر یک طرف معادله بر اثر خروج برجام به‌هم بخورد حالا هرچقدر طرف‌های دیگر بگویند ما هستیم و این کارها را می‌کنیم برای ما معنی ندارد و بی‌فایده است.

برچسب‌ها:

نظر شما