شناسهٔ خبر: 25118566 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

خانواده پنج نفره هرمزگانی خون اهدا کردند

ایمان زارعی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: غلامعباس سجودی به همراه سه فرزندش حسام الدین، حمید و دانیال و همسرش نرجس خاتون یوسفی از اهدا کنندگان مستمر

صاحب‌خبر - ایمان زارعی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: غلامعباس سجودی به همراه سه فرزندش حسام الدین، حمید و دانیال و همسرش نرجس خاتون یوسفی از اهدا کنندگان مستمر خون بوده که امروز به صورت خانوادگی خون اهدا کردند.
وی بیان داشت: غلامعباس سجودی از 20 سال قبل مشغول به اهدای خون است و با تشویق همسرش حس کمک به همنوع را در بین فرزندانش فرهنگ سازی کرده است.
مدیر کل پایگاه انتقال خون هرمزگان اظهار کرد: این استان روزانه به طور متوسط به 120 تا 150 واحد خون نیاز دارد.
زارعی ضمن دعوت شهروندان به اهدای خون یادآور شد: مراجعه مردم برای اهدای خون در ایام نوروز کمتر شده و ذخایر خونی در هرمزگان با کاهش مواجه است.
وی با اشاره به اینکه حدود 2 هزار بیمار خاص در هرمزگان وجود دارد، تصریح کرد: بیشترین مصرف کننده خون در استان را بیماران خاص، عمل‌ های جراحی و مصدومان حوادث جاده ‌ای شامل می شوند.
زارعی عنوان کرد: شهروندان برای اهدای خون می توانند از ساعت هشت صبح تا هشت شب به مرکزهای خون گیری در شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، قشم و میناب مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: زنان هر چهار ماه و مردان هر سه ماه یکبار می توانند خون اهدا کنند و با حضور در مرکزهای انتقال خون در تمامی ایام سال نجات بخش جان همنوعان خود باشند.
استان هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و یک هزار و 500 بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشوری است.
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقادی خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده های خونی هستند که هرمزگان دارای 400 بیمار دیالیزی و 160 بیمار دارای اختلال انعقادی است.
7195/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام

نظر شما