شناسهٔ خبر: 25118514 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

2000 تن فرآورده دامی از آذربایجان شرقی صادر شد

امیرحسین بهداد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان فرآورده دامی پس از بررسی‌های کارشناسی تخصصی و صدور 84 فقره گواهی بهداشتی دامپزشکی به مقصد

صاحب‌خبر - امیرحسین بهداد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان فرآورده دامی پس از بررسی‌های کارشناسی تخصصی و صدور 84 فقره گواهی بهداشتی دامپزشکی به مقصد کشورهایی نظیر ترکیه، گرجستان، ویتنام، تایوان، چین، عمان، لبنان، مالزی، عراق و پاکستان صادر شد.
وی اعلام کرد: سال گذشته صادرات پودرگوشت به وزن یک هزار و 127 تن، پا و پنجه‌ مرغ به وزن 463 تن و شیرخشک به وزن 216 تن درصدر فرآورده‌های خام دامی صادر شده از استان قرار داشت.
وی افزود: عسل، پوست گاوی، سالامبور گوسفندی و پَر مرغ در مجموع به میزان 273 تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
بهداد همچنین با اشاره به نظارت بهداشتی این اداره کل بر صادرات دام زنده اظهارکرد: سال گذشته 72 هزار قطعه جوجه یک روزه، 5600 قطعه ماهی، 50 رأس گوساله، حیوانات اهلی و وحشی و سایر پرندگان به مقصد کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، هلند، آلمان، کانادا، ایتالیا، قبرس و دانمارک صادر شد.
وی با اشاره به اینکه محموله‌های ترانزیتی نیز پس از نظارت های بهداشتی دامپزشکی به کشورهای مقصد حمل می‌شود، گفت: سال گذشته بر ترانزیت بیش از 5 هزار و 880 تن انواع فرآورده‌های خام دامی خوراکی و غیرخوراکی با صدور 173 فقره مجوز دامپزشکی نظارت شد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اضافه کرد: پوست خام گاوی به مقدار 156 هزار جلد و وزن 5 هزار و 480 تن، پوست خام گوسفندی به مقدار 9600 جلد به وزن 48 تن و آلایش خوراکی گوسفندی به مقدار 160 هزار کیلوگرم بیشترین فرآورده‌های ترانزیت شده به کشورهای مقصد تحت نظارت این اداره کل بود.
به گزارش ایرنا، نظارت های بهداشتی دامپزشکی بر فرآورده‌های دامی به منظور تضمین بهداشتی بودن این محصولات به منظور مصرف داخلی و صادرات انجام می شود.
3071/6183
انتهای پیام

نظر شما