شناسهٔ خبر: 25118072 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هوای ۲۳ استان بارانی می‌شود

صاحب‌خبر -

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای از بارش باران و رعدوبرق در ۲۳ استان کشور خبرداد و اعلام کرد: در ارتفاعات برخی استانها نیز شاهد بارش برف خواهیم بود.

به گزارش تسنیم، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای از تشدید بارش در یکشنبه در استانهای شمال غرب، غرب، البرز غربی و مرکزی و در دوشنبه در جنوب غرب، غرب، مرکز، شمال و شمال شرق کشور خبر داد. متن این اخطاریه به شرح ذیل است:

یکشنبه دوم اردیبهشت: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، مرکزی، همدان، زنجان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز، تهران و بارش برف و باران و رعدوبرق و وزش باد در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات گیلان، غرب مازندران و شمال تهران. همچنین وزش باد شدید در همدان، مرکزی، غرب اصفهان و زنجان.

دوشنبه سوم اردیبهشت: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شرق خوزستان، غرب فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و شمال اصفهان، مرکزی، همدان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، علاوه بر این بارش برف و باران و رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، شمال تهران، سمنان، شمال و شرق خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند موجب اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها شود.

به سبب شدت بارش در بعدازظهر یک‌شنبه تا‌‌ دوشنبه استانهای فوق که در البرز مرکزی با ذوب برف همراه است و وقوع سیلاب و آب گرفتگی مسیلها و رودخانه‌ها، ‌‌توصیه می‌شود اقدامات لازم برای کاهش خسارات احتمالی به عمل آید.

نظر شما