شناسهٔ خبر: 25117694 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهرکرد| سرعت وزش باد در چهارمحال و بختیاری به ۸۰ کیلومتر می‌رسد

R41350/P1377/S6,54/CT1

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۳ روز آینده وزش بادهای شدید پیش‌بینی می‌شود که سرعت وزش باد در برخی نقاط از ۸۰ کیلومتر بر ساعت هم فراتر می‌رود.

صاحب‌خبر -

شاهرخ پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به استقرار جوی ناپایدار در سطح منطقه طی این مدت در برخی ساعات گرد و غبار سبب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

وی افزود: همچنین بارش‌های این سامانه از امروز تا اواسط هفته خصوصا یک‌شنبه اواخر وقت و طی روز دوشنبه به ‌صورت رگبار شدید و رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد، بارش برف در ارتفاعات، خطر سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید خصوصا در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: طی این مدت عشایر و دامداران از اتراق و چرای دام‌ها در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین از استقرار در ارتفاعات به سبب رعد و برق خودداری کنند.

پارسا خاطرنشان کرد: رانندگان تجهیزات لازم هنگام عبور از مناطق کوهستانی را به همراه داشته باشند. به دلیل بارش‌های شدید رگباری خطر ریزش کوه و رانش زمین دور از انتظار نیست لذا توصیه می‌شود هنگام عبور از مناطق مستعد جوانب احتیاط رعایت شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما