شناسهٔ خبر: 25117640 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

ولیعهد امارات از بیم دستگیری سفر به آمریکا را لغو کرد

پایگاه خبری «عربی 21 » با اعلام لغو سفر برنامه ریزی شده «محمد بن زاید» ولیعهد امارات به آمریکا به نقل از منابع خبری، دلیل این امر را احتمال دستگیری وی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز این پایگاه خبری افزود : شیخ محمد احساس می کند فضای امریکا به دلیل پرونده موسوم به تاثیرگذاری بر سیاست های ترامپ از طریق فردی به هویت « جرج نادر» سنگین است و امکان پیگرد حقوقی او هم در این خصوص وجود دارد.
«رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده «مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا» تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرد و تاکنون چهار تن از مشاوران سابق کمپین ترامپ محکوم شده یا اقرار به گناه کرده‌اند. مولر همچنین ماه گذشته اتهاماتی را علیه 13 تبعه روس و سه نهاد روسیه به دلیل مداخله ادعایی در انتخابات 2016 مطرح کرد.
بازرسان تیم مولر همچنین این مساله را در دستور کار قرار دادند که آیا جرج نادر تاجر لبنانی – آمریکایی که مشاور محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی است با هدف تلاش برای نفوذ بر سیاست های ترامپ پولی به وی پرداخت کرده است یا خیر؟
مشاور ولیعهد ابوظبی 17 ژانویه امسال وارد فرودگاه بین‌المللی واشنگتن شد تا از آنجا به فلوریدا برود و در مراسم پایان اولین سال ریاست جمهوری ترامپ در عمارت مارالاگو شرکت کند اما ماموران اف.‌بی.ای او را بازداشت کردند و برای دو ساعت مورد بازجویی قرار گرفت و تمام وسایل الکترونیکی او گرفته شد.
نیویورک تایمز گزارش داد: تیم شورای ویژه روی نشست ژانویه 2017 در سیشل متمرکز هستند که نادر هم در آن حضور داشت. 
بر اساس این گزارش، از آن پس تیم مولر چندین بار از نادر درباره جلساتش با جرد کوشنر، استیون بنن و سایر مقام‌ها بازجویی کرده است.
گزارش‌ها درباره همکاری مشاور ولیعهد ابوظبی در حالی مطرح می‌شود که مولر گفته در حال گسترش دایره تحقیقاتش به سمت معاملات مالی گذشته ترامپ است. 

نظر شما