شناسهٔ خبر: 25117594 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

به گزارش روز شنبه ایرنا، هرمزگان در هفته گذشته شاهد اخبار و رویدادهای مختلفی در حوزه های فرهنگی ، ورزشی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و دیگر حوزه ها بود. **سقوط

صاحب‌خبر - به گزارش روز شنبه ایرنا، هرمزگان در هفته گذشته شاهد اخبار و رویدادهای مختلفی در حوزه های فرهنگی ، ورزشی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و دیگر حوزه ها بود.

**سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره ایران
یک فروند بالگرد شرکت نفت فلات قاره ایران شامگاه سه شنبه گذشته پس از برخاستن از یک سکوی نفتی در جزیره لاوان با پنج سرنشین در آب های خلیج فارس سقوط کرد.
در این حادثه دو سرنشین جان خود را از دست دادند و کمک خلبان پس از نجات از دریا به بیمارستان کیش منتقل شد که حال عمومی وی خوب گزارش شده است.
دو سرنشین نیز مفقود شده بودند که یکی از آنها روز جمعه 31 فروردین پیدا شد و جست و جوها برای پیدا کردن دیگر سرنشین آن ادامه دارد.

**تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان در بندرعباس
با وجود تاکیدهای فراوان مبنی بر اجتناب جدی معلمان از تنبیه بدنی دانش آموزان، هفته گذشته شاهد انتشار خبری در خصوص تنبیه یکی از دانش آموزان دوره راهنمایی در یکی از مدارس بندرعباس بودیم که بازتاب بسیاری در فضای مجازی داشت و آموزش و پرورش هرمزگان را به واکنش وا داشت.
به دنبال انتشار این خبر ، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان دستور رسیدگی فوری به این موضوع را صادر کرد.

**برگزاری نشست های تخصصی برای بررسی مسایل هرمزگان با حضور استاندار
هفته گذشته همچون هفته های قبل شاهد برگزاری نشست های تخصصی برای رفع مشکلات استان در حوزه های مختلف بودیم که از جمله آنها می توان به کارگروه بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان، دیدار استاندار با فعالان فرهنگی و هنری و کارگروه تخصصی اشتغال که با حضور معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اشاره کرد.
فریدون همتی استاندار هرمزگان شامگاه دوشنبه گذشته در نشست کارگروه بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: 35 شرکت دانش بنیان این استان در سال جاری مورد حمایت قرار می گیرند تا بتوانند با خروج از مرحله علمی، به چرخه سوددهی اقتصادی وارد شوند.
وی در نشست با فعالان و هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان نیز اظهار داشت: اگر دستگاه‌ های فرهنگی و هنری این استان به خود نیامده و اصلاح نشوند با آن ها برخورد جدی خواهد شد.
همتی تصریح کرد: موازی کاری و ناهماهنگی به فرهنگ و هنر استان لطمه می ‌زند و این مشکل نیز به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری وارد است که نتوانسته به ‌عنوان مرکز ثقل، شرایطی مناسب فراهم کند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در نخستین نشست کارگروه اشتغال هرمزگان گفت: هم اکنون 93 هزار تعاونی تولید و مصرف در سطح کشور فعال است.
سید حمید کلانتری افزود: از این تعداد 2 هزار و 800 تعاونی مربوط به هرمزگان است که 3سه درصد آن را شامل می شود.

**گرامیداشت روز ارتش در هرمزگان
همزمان با فرارسیدن 29 فروردین ماه که به نام روز ارتش نام گذاری شده، مراسم گرامیداشت این روز در شهرهای هرمزگان برگزار شد.
به همین مناسبت فرماندهان ارشد ارتش در هرمزگان نیز دیداری با نماینده ولی فقیه در استان داشتند.
همچنین یادواره شهیدان اسحاق دارا و اسدالله رئیسی که 29 فروردین سال 67 در رویارویی مستقیم با آمریکایی ها به شهادت رسیدند، با حضور سردار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرعباس برگزار شد.
همزمان با این مراسم فیلم مستند حماسه بیست و نهم نیز با موضوع شهادت شهیدان اسحاق دارا و اسدالله رئیسی در یادواره این دو شهید دریایی در بندرعباس رونمایی شد.

**حوزه فرهنگی
هفته گذشته شاهد رونمایی از مجموعه شعر نارنج و مرجان از انتشارات واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری هرمزگان بودیم که با حضور فریدون همتی استاندار این استان انجام شد.
این مجموعه شعر شامل تازه ترین سروده های هنرمندان کانون شعر حوزه هنری استان است که در 88 صفحه به چاپ رسیده است.
اما هفته گذشته کتاب تاریخچه اتاق بازرگانی بندرعباس نیز با نام 'یک قرن و نیم همراهی تجار' رونمایی شد.
خبر راهیابی تئاتر مکبث زار کاری از گروه تی تووک استان هرمزگان به سومین جشنواره بین المللی تئاتر شَکی در کشور آذربایجان ، یکی دیگر از اخبار مهم حوزه فرهنگی هرمزگان در هفته گذشته است.
جانشین مدیر کل سازمان حج و زیارت هرمزگان نیز هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: امسال 920 نفر در قالب 7 کاروان از این استان برای انجام مناسک حج تمتع عازم سرزمین وحی می شوند.
علی اصغر دهقانی افزود: این تعداد شامل 880 نفر زائر و 50 نفر عوامل اجرایی و پشتیبانی هستند.

** کشاورزی و شهرداری
هفته گذشته مدیر جهاد کشاورزی بندرعباس در گفت و گو با ایرنا خبر آغاز برداشت محصول گندم را که از اعلام کرد.
مدیر جهاد کشاورزی بندرعباس گفت: برداشت گندم از سطح 135هکتار از گندم زارهای این شهرستان آغاز شد.
منصور شفیعی پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری 400تن محصول از این سطح برداشت شود.
اما بی آبی همچنان دامن حوزه کشاورزی هرمزگان را گرفته و مدیر امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: بر اثر خشکسالی بیش از 80 درصد منابع آبی عشایر این استان شامل رودخانه ها، چشمه ها و قنات ها خشک شده اند.
منوچهر سالاری روز دوشنبه هفته گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت تامین آب شرب و علوفه دام عشایر اظهار کرد: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد برای تامین آب شرب و خرید علوفه مورد نیاز دام های عشایر این استان نیاز به هفت میلیارد ریال اعتبار است.
اما در نشست هفته گذشته شورای شهر بندرعباس، تصویب کمک 50 میلیارد ریالی شهرداری بندرعباس به مسجد جامع این شهر تا اعلام نظر رسمی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در این باره به تعویق افتاد.

**ورزش
دعوت ورزشکارران رشته های والیبال، فوتسال، قایقرانی و ووشو به اردوهای تیم ملی از جمله اخبار مهم ورزشی هرمزگان در هفته گذشته است.
هفته گذشته علیرضا بهرمن ورزشکار هرمزگانی از سوی فدراسیون ووشو، به عنوان سرمربی تیم ملی ووشو دانشجویان جهت شرکت در رقابت های جهانی سال 2018 انتخاب شد
اما در هفته ای که پشت سر گذاشتیم ، چهارمین دوره رقابت های جام جهانی فوتبال هنرمندان، با قهرمانی تیم سوئد و نایب قهرمانی ایران که به میزبانی کیش برگزار شد، پایان یافت.
7198/2094

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام

نظر شما