شناسهٔ خبر: 25117569 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| سند چشم‌انداز روستایی در شهرضا تدوین شود

R41346/P1377/S6,51/CT7

فرماندار شهرضا با بیان اینکه وجود چشم‌انداز توسعه برای یک جامعه انسانی ضروری است، گفت: شناسنامه تمام روستاهای شهرضا باید با آمار و اطلاعات دقیق تدوین و چشم‌انداز ۵ و ۱۰ ساله باید برای آن تعریف و مشخص شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازشهرضا، علی اصغر رفیعی‌نژاد شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری شهرضا با اشاره به اینکه وحدت، امنیت و اقتدار باید محور حرکت دستگاه‌های دولتی در شهرضا باشد، اظهار داشت: بین ادارات و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در شهرستان باید هماهنگی و تعامل و دوستی برقرار باشد.

وی با بیان اینکه اگر ید واحد باشیم می‌توان کار بیشتری در شهرضا انجام داد، افزود: باید با وجود اختلاف‌ها و سلیقه‌ها کار کرد، از حقوق اولیه مردم وحدت بین مسئولان است.

فرماندار شهرضا با اشاره به این‌که زیبنده نیست منصبی را در شهرستان داشته باشیم اما وحدت نداشته باشیم، بیان کرد: در سایه امنیت مردم به فعالیت‌های روزمره خود می‌پردازند و زمانی که امنیت در شهرستان باشد امام جمعه در خطبه‌ها و موعظه‌ها نگرانی‌ها را مطرح نمی‌کند و نماینده مردم دغدغه فکری در مجلس ندارد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی، تصریح کرد: حمایت و استفاده از کالای ایرانی سبب ایجاد اشتغال در کشور می‌شود و در این راستا تولیدکنندگان باید محصول با کیفیت تولید کنند.

رفیعی نژاد با اشاره به اینکه یکی از الزامات اساسی هر برنامه موفقی وجود تصویری صحیح و دقیق از آینده است، افزود: وجود چشم‌انداز یا تصویری واقع‌بینانه از آینده می‌تواند محرک قوی برای دست‌اندرکاران و گروه هدف برنامه‌ها‌ باشد.

وی با بیان اینکه وجود چشم‌انداز توسعه برای یک جامعه انسانی ضروری است، اظهار داشت: شناسنامه تمام روستاهای شهرضا باید با آمار و اطلاعات دقیق تدوین شود، برای روستاهای شهرستان شهرضا چشم‌انداز 5 و 10 ساله باید تعریف و مشخص شود اگر خشک‌سالی ادامه پیدا کند، سرنوشت روستاهای شهرستان چه می‌شود.

فرماندار شهرضا با تأکید بر اینکه عامل اصلی پیشرفت و پویایی یک ملت و جامعه، داشتن چشم انداز بر مبنای اهداف پیش بینی شده در آن است، بیان کرد: امسال باید نگاه ویژه‌ای به روستاهای شهرستان شهرضا داشته باشیم، باید وضعیت خشک‌سالی و کم‌آبی را درک کنیم و به کمک کشاورزان برویم.

وی با بیان اینکه مدیران ادارات و دستگاه‌های دولتی باید با دهیاران حداکثر همکاری را داشته باشند، افزود: شوراهای اسلامی روستا باید با برگزاری نشست‌های مشورتی بحث ظرفیت‌شناسی روستا را جدی بگیرند.

رفیعی نژاد با اشاره به اینکه یکی از موارد ارزیابی عملکرد مدیران سرکشی از روستاها است، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف باید به صورت ماهانه و یا فصلی از روستاها سرکشی و مشکلات را شناسایی کنند تا از مهاجرت روستائیان به شهر کاسته شود.

وی با بیان اینکه اگر وضعیت آینده روستاها پیش‌بینی نشود مردم به شهرها مهاجرت می‌کنند و شهر از کالبد اصلی خود خارج و مناطق محروم و حاشیه‌ای همانند آن چه امروز هست به وجود می‌آید، گفت: با ایجاد حاشیه نشینی، مدیریت شهری با مسائل، مشکلات و بحران‌های زیادی رو به ‌رو می‌‌شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه باید در روستاها به دنبال اقتصاد غیر زراعی برویم و اساس کار را بر خشک‌سالی قرار دهیم، افزود: توانمندی‌های روستاهای شهرستان شهرضا باید شناسایی شود و آن را جایگزین کشاورزی کنیم و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روستاها را آباد کنیم.

وی با تأکید بر این‌که به دلیل سوء مدیریت مشکل کم‌آبی به وجود آمده است، تصریح کرد: با ورود نسل جوان به بدنه کشور راه‌های جدیدی پیدا می‌شود و از این گذر عبور می‌کنیم و کم‌آبی را می‌توان به یک فرصت تبدیل کرد و با مدیریت بومی آن را مدیریت کرد.

مسئولان شهرستان شهرضا با تعامل و هم‌افزایی مشکلات مردم را برطرف کنند

امام جمعه شهرضا در ادامه جلسه با بیان اینکه مسئولان شهرستان باید با تعامل و هم‌افزایی مشکلات شهرستان و مردم را برطرف کنند، اظهارداشت: امروز کارهای مردم به ادارات گره خورده است و اگر مشکلات را در شهر حل کنیم دو سوم مشکلات مردم برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی با بیان اینکه حل مشکلات مردم وحدت و انسجام می‌خواهد، افزود: بیکاری، رکود اقتصادی، تورم و مشکل ازدواج جوانان از مسائلی هستند که تلاش برای رفع آن‌ها، بارها در مطالبات بحق مردم مطرح شده است.

وی با بیان اینکه این نظام یک امانت الهی است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید بدانند که اعتماد مردم به نظام، امانت الهی است به همیندلیل لازم است با عملکرد مناسب، پاسخ شایسته‌ای به این اعتماد بدهند.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که رهبر، ولایت فقیه، قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت امانت هستند، بیان کرد: تکریم ارباب رجوع در ادارات مختلف باید رعایت شود، مردم ولی نعمت مسئولان هستند و باید دلسوزانه برای آنها کار کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما