شناسهٔ خبر: 25117559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور پژوهشی جامعه المصطفی خبر داد؛

آغاز سومین دوره همایش گفت‌وگوی اسلام و آیین کنفوسیوس در چین 

قم - مدیرکل امور پژوهشی جامعه المصطفی از آغاز سومین دوره همایش گفت‌وگوی اسلام و آیین کنفوسیوس در چین خبر دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌ سید مجتبی اوصیا در نشست خبری همایش اعتدال و عقلانیت در اسلام و آیین کنفوسیوس در چین که عصر شنبه در قم برگزار شد، از آغاز سومین دوره همایش گفت‌وگوی اسلام و آیین کنفوسیوس در چین خبر داد و اظهار داشت: در این همایش ۳۰ مقاله از فرهیختگان و پژوهشگران چینی و ۱۰ مقاله از استادان وپژوهشگران ایرانی برای همایش پذیرفته شده است.

وی افزود: در این همایش جمعی ۶ نفره از استادان و اعضای هیئت علمی جامعه‌المصطفی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز معاون پژوهش جامعه المصطفی و حجت‌الاسلام علی‌اصغر عطاران نماینده جامعه المصطفی در کشور چین جهت ارائه مقالات و سخنرانی حضور خواهند داشت.

مدیرکل امور پژوهشی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: رونمایی از ترجمه کتاب شیعه در اسلام علامه طباطبایی به زبان چینی در این همایش انجام خواهد شد که کار مشترکی در قالب تفاهم نامه بین جامعه المصطفی و دانشگاه «یون نن» چین است.

وی به بیان اهداف این همایش پرداخت و ادامه داد: تبیین جهان‌بینی اسلامی، نگاه اسلام و انسان برای غیرمسلمانان چین، تبیین دیدگاه عقلانی و متعادل در اسلام و مکتب متعالی تشیع، تقویت روابط و تبادلات علمی- فرهنگی بین دو تمدن چین و ایران و شناخت ظرفیت‌های فکری فرهنگی دوجانبه برای ساختن جهانی عقلانی، اعتدال گرا و صلح‌آمیز از اهداف دوره سوم گفت‌وگوی اسلام و آیین کنفوسیوس در کشور چین است.

حجت‌الاسلام اوصیا به بیان چگونگی برگزاری دور اول ایشن همایش که با موضوع «صلح و اعتدال در اسلام و کنفوسیوس» بود، پرداخت و اظهار داشت: برای برگزاری دوره اول این همایش، توافق‌نامه‌ای مشترک میان دانشگاه دولتی بون نن چین (دانشکده پژوهشی ارتباطات و بین‌الملل) و جامعه‌المصطفی منعقد شد که بر اساس این تفاهم‌نامه، این دوره از همایش در تیرماه سال ۱۳۹۰ در چین برگزار شد.

وی در ادمه به چگونگی برگزاری دوره دوم این همایش اشاره کرد و گفت: دوره دوم این همایش به میزبانی جامعه‌المصطفی به مدت یک روز در اسفندماه سال ۱۳۹۴ برگزار شد که در آن همایش، ۱۶ مقاله از ایران و پنج مقاله از دانشگاه یون‌نن ارائه گردید.

مدیرکل امور پژوهشی جامعه المصطفی با اشاره به آثار معرفی شده در دومین دوره همایش تصریح کرد: ترجمه چینی آثاری از جمله زندگی حضرت زهرا(س)، رساله حقوق امام سجاد(ع)، آثار امام خمینی(ره)، بخش‌هایی از غرر الحکم، منشور عقاید آیت‌الله العظمی سبحانی و... از جمله آثار علمی بود که در دومین دوره همایش اعتدال و عقلانیت در اسلام و آیین کنفوسیوس رونمایی شد.

نظر شما