شناسهٔ خبر: 25117549 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سازمان منع تسلیحات شیمیایی از «دوما» در سوریه نمونه‌برداری کرد

سازمان منع تسلیحات شیمیایی از محل ادعائی وقوع حمله شیمیایی در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق پایتخت سوریه نمونه‌برداری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بازرسان این سازمان نمونه هایی را در محل ادعائی وقوع حمله شیمیایی در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی و در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه جمع‌آوری کرده اند.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: نمونه های جمع‌آوری شده در دوما را برای آزمایشگاه این سازمان ارسال می کنیم و پس از مشخص شدن نتیجه، آن را اعلام خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد شنبه هفته گذشته (۲۵ فروردین ماه) یعنی درست یک هفته پس از طرح اتهام واهی حمله شیمیائی به شهر دوما  در هفتم ماه مارس سال جاری میلادی واقع در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه مواضع دولت سوریه را هدف حمله موشکی قرار دادند.

گفتنی است که این کشورها تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر دخالت دولت دمشق در این حمله ارائه نداده‌اند.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی چندی پیش پس از درخواست های مکرر سوریه و روسیه حضور کارشناسانش در این مکان را مورد تأئید قرار داد.

این امر تا کنون چند بار به دلیل کارشکنی های متعدد غرب وتروریست های مورد حمایت محور غربی- عبری- عربی به تعویق افتاده بود.

نظر شما