شناسهٔ خبر: 25117534 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

آشنایی با ربات هوشمند مصاحبه گر/پشتیبانی از 68 زبان زنده دنیا/انجام 50 هزار مصاحبه شغلی

ربات مصاحبه گر،یکی از جالب ترین انواع ربات در جهان است که می تواند به سادگی تشخیص دهد کدام افراد برای کدام مشاغل آمادگی دارند و یا مناسب هستند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ربات مصاحبه گر،یکی از جالب ترین انواع ربات در جهان است که می تواند به سادگی تشخیص دهد کدام افراد برای کدام مشاغل آمادگی دارند و یا مناسب هستند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، گروهی از پژوهشگران روسیه نوعی ربات ویژه طراحی کرده اند.

این ربات که از هوش مصنوعی فوق العاده ای برخوردار است «ورا» نام دارد و توسط  ولادیمیر سوشنیکوف 28 ساله، و الکساندر اوپسین 30 ساله، طراحی شده است. اما ایده طراحی این ربات از کجا آمده است؟

این 2 جوان می گویند ؛ "مدتی پیش یک فراخوان دادیم تا پس از فراخوانی و غربالگری بیش از 1500 نفر درطی 10 روز برای جایگاه خالی در یک انبار، یک نفر را پیدا کنیم. این یک پروژه زمانبر و بسیار خسته کننده بود. ما از این کار خسته شدیم و نیاز به تغییر داشتیم.

بر همین اساس نیز در سال 2016، ربات ورا به دنیا آمد. به گفته سازندگان، ورا مشتریان  سرشناسی مانند پپسی کو، رایفیزن بانک،اورئال و... دارد و تقریبا هزینه ها را به یک سوم  کاهش می دهد.اما ورا چگونه کار می کند؟

این ربات همزمان به 5 وبسایت کاریابی متصل است. هنگامی که یک فرد به دنبال کار می گردد، ربات ورا به سرعت اطلاعات شغلی مناسب را در اختیار کاربر می گذارد. این ربات یک توضیح شغلی دقیق درباره نقش ، مهارت های مورد نیاز و... در اختیار افراد می گذارد و روزمه شغلی آنان را نیز دریافت می کند. سپس بر اساس این رزومه ها واجدین شرایط را جذب می کند. 
 ورا  متقاضیان را فرا می خواند و می گوید: «من ورا هستم. من یک روبات هستم و از شرکت X درخواست جذب شما را دارم .» سپس او از نامزدها می پرسد که آیا آنها هنوز به دنبال شغل هستند یا خیز. وقتی متقاضیان به  ورا پاسخ مثبت می دهند، ورا یک مصاحبه ویدئویی و کلامی با متقاضی برقرار می کند و برحسب پاسخ ها و موقعیت ها،اطلاعات به مدیر منابع انسانی شرکت برای تصمیم گیری در مورد استخدام منتقل می شوند.

 یورسکین می گوید: این ربات ها به ویژه برای سرعت بخشیدن به فرایند ارزیابی برای کارهای پر زحمتی مانند مامورین و پرسنل رستوران و  موقعیت های فروش که نیاز به مهارت های قابل اندازه گیری دارد مناسب است.

او می افزاید: "آنچه که ورا می تواند در یک روز کاری انجام دهد، یک منبع استعدادیابی  سنتی، 2 هفته باید صرف کند تا انجام دهد"

 این ربات می تواند هزاران تماس در روز داشته باشد و در حال حاضر حدود 50 هزار مصاحبه برای مشتریان  انجام می دهد.

 ورا هم اکنون در خاورمیانه، اروپا و ایالات متحده در دست استفاده آزمایشی است.ورا تا کنون از 68 زبان پشتیبانی می کند.

نظر شما