شناسهٔ خبر: 25117358 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

لیگ برتر فوتبال امروز وارد هفته بیست و نهم می‌شود

رقابت 4 تیم برای رسیدن به سهمیه آسیا فانوس بقا به کدام تیم‌ها می‌رسد؟!

لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی از امروز وارد هفته بیست و نهم می‌شود که 10 تیم برای رسیدن به سهمیه آسیایی و فرار از سقوط تلاش می‌کنند.

صاحب‌خبر -
سرویس ورزشی-

هفته 29 لیگ برتر امروز در حالی برگزار می‌شود که همچنان رقابت‌های این فصل برای 10 تیم از اهمیت زیادی برخوردار است. طبق برنامه ارائه شده امروز پنج تیم سایپا، ذوب‌آهن، استقلال و پیکان برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و شش تیم تراکتورسازی، سپاهان، سپیدرود، پدیده، استقلال خوزستان و نفت برای فرار از سقوط می‌جنگند.
ذوب‌آهن - پرسپولیس
نبرد آسیایی در لیگ برتر یکی از جذاب‌ترین مسابقات این هفته خواهد بود. هر دو تیم به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌اند. پرسپولیس به عنوان صدرنشین و ذوب‌آهن به عنوان تیم دوم به این مرحله رسیده است. در حال حاضر نیز پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده و شاید نتیجه این بازی خیلی برایش اهمیت نداشته باشد اما شاگردان قلعه‌نویی که در کورس نایب قهرمانی با سایپا هستند به دنبال سه امتیاز مسابقه هستند.
 ذوب‌آهن هفته قبل هم مقابل فولاد 2 امتیاز حساس از دست داد تا تیم قلعه‌نویی به رده سوم جدول سقوط کند و جای خود را به سایپا بدهد. امیر قلعه‌نویی رابطه خوبی با برانکو دارد و همواره از خدمات این مربی به فوتبال ایران تعریف و تمجید کرده ولی در میدان قطعا هیچ رفاقت و صمیمیتی با برانکو نخواهد داشت. هر دو مربی برای بردن تلاش می‌کنند البته انگیزه بازیکنان ذوب‌آهن برای پیروزی دو چندان است. پرسپولیس در بازی رفت 4 بر صفر ذوب آهن را درهم کوبید و قطعا سبزپوشان اصفهانی به دنبال انتقام آن شکست هستند. البته ذوب آهن در دور برگشت برترین تیم شده و امتیازهای زیادی گرفته و بعد از پرسپولیس زهردارترین خط حمله را دارد.
ذوب‌آهن تقریبا دو هفته دیگر باید در آسیا با استقلال بازی کند که آن مسابقه در لیگ قهرمانان خواهد بود. با این وضعیت بازی ذوب آهن با پرسپولیس به نوعی پیش درآمد آن بازی حساس و مهم خواهد بود.
استقلال - پیکان
این دیدار یک دیدار شش امتیازی محسوب می‌شود. استقلال و پیکان که به ترتیب با ۴۸ و ۴۵ امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفتند و تعقیب‌کننده سایپا و ذوب‌آهن رده دومی و سومی هستند، می‌دانند که پیروزی در این دیدار می‌تواند حداقل یک رقیب را در راه کسب عنوان نایب قهرمانی تا حد زیادی از میان بردارد.
استقلال در این دیدار، فرشید باقری و مجید حسینی، دو بازیکن موثر در فاز تدافعی خود را در اختیار ندارد و در آن سوی میدان محمد صادق بارانی بازیکن پیکان به دلیل محرومیت نمی‌تواند برای تیمش به میدان برود.
با توجه به اینکه هر دو تیم در این دیدار حتما باید پیروز شوند، می‌توان امیدوار به نمایشی زیبا از دو تیمی بود که در این فصل فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتند.
سایپا - گسترش فولاد
سایپا هفته گذشته از تساوی استقلال و ذوب‌آهن در دیدارهایشان استفاده کرد و توانست با پیروزی مقابل سیاه‌جامگان با ۵۰ امتیاز به رده دوم جدول رده‌بندی برسد. علی دایی که در هفته‌های اخیر متکی به درخشش دو بازیکن تکنیکی‌اش یعنی علی قلی‌زاده و مهدی ترابی بوده امیدوار است با درخشش مجدد این دو بازیکن بتواند از سد محکم تیم فیروز کریمی بگذرد.
گسترش فولاد هم در حال حاضر با ۳۵ امتیاز در رده نهم قرار دارد و در دو هفته اخیر با رسیدن خالقی‌فر به آمادگی توانسته از دو استقلال لیگ، چهار امتیاز کسب کند. آنها هفته گذشته توانستند دیگر تیم مدعی نایب قهرمانی یعنی استقلال تهران را با تساوی یک بر یک متوقف کنند. در این دیدار هیچ کدام از دو تیم بازیکن محروم ندارند و بازیکنان اصلی آنها آماده بازی هستند.
پارس جنوبی - نفت تهران
نفت تهران با شکستی که هفته گذشته مقابل پدیده متحمل شد، دیگر شانس زیادی برای بقا در لیگ برتر ندارد و باید منتظر لغزش تیم‌های بالاتر از خود و معجزه باشد. آنها این هفته باید در جم مهمان پارس جنوبی باشند؛ جایی که پارس جنوبی تنها دو بار شکست خورده و به نظر نمی‌رسد مقابل نفت رکوردش را تحت‌الشعاع قرار دهد. در حال حاضر پارس جنوبی با ۴۱ امتیاز در رده هفتم و نفت با ۲۴ امتیاز در رده پانزدهم و یکی مانده به آخر قرار گرفته‌اند.
برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر به این شرح است:
یکشنبه 2 ارديبهشت 1397
* پدیده ......................................................................... مشکی پوشان
* ذوب آهن اصفهان ......................................................... پرسپولیس
* استقلال خوزستان ............................................................. سپاهان
* سپیدرود رشت ...................................................... فولاد خوزستان
* تراکتورسازی تبریز ......................................... صنعت نفت آبادان
* سایپا ................................................................ گسترش فولادتبریز
* استقلال تهران ....................................................................... پیکان
* پارس جنوبی جم ......................................................... نفت تهران
- تمام دیدارهای فوق راس ساعت 18 برگزار می‌شود.

نظر شما