شناسهٔ خبر: 25117263 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بانوان برگزار شد/ تدارک سه برنامه جانبی

گروه مسابقات ــ آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان، عصر امروز 1 اردیبهشت ماه در سالن همایش هتل ارم تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه بانوان، عصر امروز ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ با حضور میهمانان و ۲۸ شرکت‌کننده خارجی در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل ارم تهران برگزار شد.

آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بانوان برگزار شد/ اعزام نیروهای جهادی قرآنی به مناطق محروم
حجت‌الاسلام میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حجت‌‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، لاله افتخاری، فعال قرآنی، شارقی، محدث، مجتهدزاده، چرخنده و ... از جمله میهمان ویژه آیین افتتاحیه دومین مسابقات بانوان بودند.
شرکت‌کنندگان در این دوره با اهدای شاخه گل توسط دختران نوجوان به سالن مراسم راهنمایی و در جایگاه خود قرار گرفتند. این برنامه ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه با طنین سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط مهدی عادلی، قاری بین‌المللی کشور آغاز شد. اجرای این مراسم بر عهده ندا ملکی، مجری برنامه‌های مذهبی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود.

آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بانوان برگزار شد/ اعزام نیروهای جهادی قرآنی به مناطق محروم
در ابتدای مراسم، معصومه فرزانه، مسئول کمیته بانوان ستاد برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان، شرکت‌کنندگان و حاضران یاد و خاطره 7هزار شهیده که به امام راحل(ره) اقتدا کردند را گرامی داشت و گفت: خوشحالیم که به برکت دستاوردهای انقلاب، ظرفیت عظیمی در جامعه و در سایه فرامین امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب برای بانوان ایجاد شده است.
وی طی گزارشی از روند برگزاری مسابقات بانوان اعلام کرد: در این دوره در خدمت 28 شرکت کننده از 28 کشور هستیم و حکیمه نصیری، حافظ کل قرآن کریم از استان مازندران و نماینده کشورمان با وجود داشتن دو فرزند در این مسابقات حضور خواهند داشت.
همچنین مشاور امور زنان در اداره اوقاف و امور خیریه ادامه داد: میزبان 14 داور که 9 نفر آنها ایرانی و 5 نفر دیگر از سایر کشورها هستند هستیم که از فردا صبح طی 3 نشست مراحل مقدماتی و نهایی را خواهیم داشت. 4 اردیبهشت ماه مرحله نهایی و همزمان با اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز از 3 برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد.

آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بانوان برگزار شد/ اعزام نیروهای جهادی قرآنی به مناطق محروم
فرزانه ادامه داد: سه برنامه جانبی در کنار مسابقات پیش‌بینی کرده‌ایم، یکی برای متسابقان است تا با ظرفیت بانوان کشورمان آشنا شوند. دوم برای مدعوین و حاضران در مسابقات است که نمایشگاه جانبی در نظر گرفته‌ایم و مهمترین آن به برکت مسابقات، اعزام هیئت‌های جهاد قرآنی به مناطق دوردست کشور است که همزمان با مبعث پیامبر آغاز شد و مستند آن در مراسم اختتامیه پخش می‌شود.
وی با ابراز خوشحالی از اینکه در مناطق دورافتاده کشور نیز اعتقاد به قرآن‌آموزی وجود دارد گفت: معتقد هستیم به برکت مسابقات همه اقشار از آیات قرآن مستفیض شوند و در طرح جهادی قرآن را به روستاها بردیم و در این زمینه از سازمان بسیج تشکر می‌کنم.
فرزانه در خاتمه نیز از همه افرادی که باعث نمایش شکوفایی زنان با ایجاد این محافل و برنامه‌ها بودند تشکر کرد.
پس از پخش تیرز نمایشی از بانوان شرکت کننده دوره قبل و سخنان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله سید مهدی میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخنرانی پرداخت.
آیت الله میرباقری ضمن ابراز خرسندی از توفیق شرکت در این مراسم بیان کرد: در کتاب نهج البلاغه، فرازهایی در باب قرآن آماده است که می‌فرمایند، احدی نیست که با قرآن مجالست کند و چیزی از آن کم شود. مجالست با قرآن باعث می‌شود یا هدایتی صورت گیرد یا نگرانی از او برداشته شود.

آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بانوان برگزار شد/ اعزام نیروهای جهادی قرآنی به مناطق محروم
وی افزود: تلاوت هر حرف قرآن و نه هر کلمه آن، حسنات در بر دارد چه ایستاده بخواند، چه نشسته و چه در حالت خوابیده باشد بر درجات او می‌افزاید و نوری به سوی قرآن باز می‌کند. معصومین نیز حروف را ترجمه کردند و معتقدند حروف قرآن حامل معانی و اسرار باطنی هستند.
آیت الله میرباقری در ادامه گفت: امام سجاد(ع) میفرماید اگر کسی از رزق قرآن برخوردار شود و گمان کند خداوند رزق دیگری را بیشتر داده است، اشتباه کرده. قرآن کتابی است که نگه داشتن آن در منزل فضیلت دارد، فهم آن، عمل کردن به آن و حتی نگاه کردن به آن دارای فضیلت بالایی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن کتاب عزیز است و یکایک ما دعوت شدیم تا از رزق آن بهره‌مند شویم، گفت: کتاب قرآن طرحی است که خداوند در وجود نبی مکرم اسلام(ص) برای هدایت کل بشر نهاده است. در این کتاب سیر و سلوک باطنی و شرایط زندگانی ما مشخص است و نور نبی مکرم اسلام است که درجات بهشت را به ما نشان می‌دهد. درجات بهشت به اندازه آیات قرآن و فهم ما از آنها داده می‌شود.
آیت الله میرباقری افزود: قرآن کتابی است برای عبور دادن انسانها از ظلمات به نور و این توفیق به همه داده نمی‌شود. معارف قرآن و هدایت آن شامل حال همه نمی‌شود و طرحی است که خداوند به پیامبر(ص) داده است و اجرای آن با ایشان است و اگر امت اسلامی بر محور پیامبر باشند و مشارکت کنند به نور خواهند رسید و بدون توسل به پیامبر(ص) ممکن نیست. همه ما با توجه به وجود پیامبر(ص) تلاش کنیم و طرح او را بفهمیم.
وی در پایان اشاره کرد: پیامبر اسلام کتاب واحد را در امت اسلامی اقامه کردند و روح مقدس حضرت در این کتاب احاطه دارد و ما باید به آیه شریفه « إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ» توجه کنیم.
اجرای دو اثر گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی سبحات اصفهان پایان بخش مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات قرآن بانوان را تشکیل ‌داد.

آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بانوان برگزار شد/ اعزام نیروهای جهادی قرآنی به مناطق محروم
در حاشیه این مراسم، نمایشگاه تخصصی در فضای بیرونی با غرفه‌هایی با موضوع‌های تخصصی، رهبر قرآنی، پاسخ به سوالات شرعی، تصحیح و حفظ قرآن، مشاوره خانواده و امور تربیتی، نابغه قرآنی، محصولات فرهنگی، مهدکودک و محصولات عفاف و حجاب برپا بود و حاضرین قبل و پس از مراسم از این نمایشگاه دیدن کردند.
یادآور می‌شود که دومین دوره مسابقات قرآن بانوان، در حاشیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم امروز 1 اردیبهشت ماه طی مراسم افتتاحیه کار خود را آغاز کرد و فردا در بخش مقدماتی و پس فردا در بخش نهایی به کار خود ادامه خواهد داد. مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات همزمان با مسابقات بین‌المللی القرآن کریم برگزار خواهد شد.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام

نظر شما