شناسهٔ خبر: 25117080 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لرستان| روحیه اشرافی‌گری و خوردن بیت‌المال مانع پیشبرد کارهاست

R41450/P1377/S6,72/CT11

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: برخی افراد تسهیلاتی دریافت می‌کنند اما متأسفانه درست‌کار نمی‌کنند؛ اعتبارات استان را دریافت می‌کنند اما کاری از پیش نمی‌برند؛ روحیه اشرافی گری، اسراف و خوردن بیت‌المال مانع پیشبرد کارهاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی عصر امروز در آئین افتتاح مسکن 72 واحدی معلولان این شهرستان اظهار داشت: موفقیت در کارها درگرو سپردن کارها به اهل آن است و پیشرفت در کار درگرو کیفیت انجام آن است.

وی دوراندیشی امام راحل(ره) در ایجاد نهادهایی برای قدم برداشتن در راستای اهداف انقلاب اسلامی را ازجمله اهداف تشکیل بنیاد مسکن دانست و افزود: امام راحل بنیاد مسکن را با نگاه باز کردن حسابی به نام حساب 100 باهدف تأمین مسکن محرومان  تأسیس کرد تا به این صورت بیان کنند ساخت مسکن محرومان تنها از طریق مردم امکان‌پذیر و نیازمند ورود خیرین است و دولت نمی‌تواند برای مردم مسکن بسازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری عنوان کرد: حمایت از کالای ایرانی به‌اجبار امکان‌پذیر نیست و نیازمند ارتقا تولیدات تولیدکنندگان و کیفی سازی کالاها و غیرت ایرانی مصرف‌کنندگان است.

وی بیان کرد: هنگامی می‌توان در مسئله مسکن محرومان به موفقیت دست‌یافت که غیرتی در خیرین و دلسوزی در بنیاد مسکن و نهادهای وابسته به وجود آید و از ظرفیت خیرین و نیکوکاران در این زمینه استفاده شود. تاکنون به‌درستی از ظرفیت خیرین استان لرستان استفاده ‌نشده که باید این مجموعه را گرد هم آورده و آن‌ها را تشویق کرد و از آن‌ها استفاده کرد.

 میرعمادی بابیان اینکه خداوند بالاترین پاداش را برای خیرین و نیکوکاران قرار داده است، گفت: باید به خیرین استان برای فعالیت بیشتر بهاداده شود چراکه شخصیت‌های مؤثری در این استان وجود دارد که باید اعتبار و ارزش داده شوند. حساب صد حضرت امام باید به جامعه معرفی شود تا مشخص کند این حساب به چه منظور افتتاح‌شده است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به مسکن محرومان، تصریح کرد: نباید اجازه داد جامعه به سمت اشرافی گری حرکت کند چراکه از اهداف انقلاب اسلامی ایران که انقلاب محرومان است رسیدگی به اقشار کم‌درآمد است و اگر جامعه به سمت اشرافی گری برود آسیب می‌بینیم؛ ضربه‌ای که روحیه اشرافی گری به جامعه وارد می‌کند هیچ‌چیزی نمی‌زند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: برخی افراد تسهیلاتی دریافت می‌کنند اما متأسفانه درست‌کار نمی‌کنند؛ اعتبارات استان را دریافت می‌کنند اما کاری از پیش نمی‌برند؛ روحیه اشرافی گری و اسراف و خوردن بیت‌المال مانع پیشبرد کارهاست.

وی راه‌حل مشکل مسکن محرومان را دخالت دادن خیرین و نیکوکاران و سپردن کار به آن‌ها دانست و افزود: بنیاد مسکن نیز در این زمینه اقدامت خوبی باوجود کمبود اعتبارات دولتی انجام داده و در سخت‌ترین شرایط به کمک مردم آمده و در زلزله کرمانشاه نیز بنیاد مسکن استان لرستان تلاش‌های قابل قبولی داشته و پیشرفت ایران اسلامی به محرومیت‌زدایی است.

انتهای پیام/ش

نظر شما