شناسهٔ خبر: 25116737 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

قتل کارمند جوان صلیب سرخ در حمله افراد مسلح

افراد مسلح در حمله غافلگیرانه به خودروی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن ، کارمند جوان این سازمان جهانی را به قتل رساندند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /بنابر گزارش کمیته بین المللی صلیب سرخ از ژنو و صنعا امروز صبح (یکشنبه یک اردیبهشت)، حنا لحود - شهروند لبنان و مسئول برنامه بازدید از زندان در یمن،  در مسیر بازدید از یک زندان در حومه تعز در خودروی کمیته بین المللی صلیب سرخ مورد حمله مردان مسلح ناشناس قرار گرفت. بلافاصله پس از این واقعه، آقای لحود به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت جراحت در بیمارستان جان باخت. همکاران آقای لحود در جریان این حادثه آسیبی ندیدند.

رابرت ماردینی - مدیر منطقه خاورمیانه کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: " ما همگی بهت زده ایم. حنا جوانی پر انرژی و محبوب بود که همه او را می‌شناختند. هیچ چیز نمی‌تواند قتل حنا را توجیه کند. ما عمیقاً غمگین مرگ دوست عزیز و همکارمان هستیم. از صمیم قلب با عزیزان  و دوستان حنا ابراز همدردی می‌کنیم".

آقای لحود از سال 1389 در زمینه‌ها و دفاتر مختلف کمیته بین المللی صلیب سرخ  با این سازمان همکاری می‌کرد و پیش از آن نیز سالها به‌عنوان داوطلب و عضو جمعیت صلیب سرخ لبنان فعالیت داشت.

 

نظر شما