شناسهٔ خبر: 25116725 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

خشم روسیه از تحریف واقعیت حوادث غوطه از سوی غرب

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به تحریف واقعیت‌ها درباره آنچه در ارتباط با اقدام شیمیایی در غوطه شرقی روی داده، ابراز خشم کرد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده، «ما از موارد متعدد تحریف‌ حقایق در زمینه آنچه در دوما رخ داد خشمگینیم. چنین سخنانی را می‌توان در بیانیه‌های فراوان مقامات غربی مشاهده کرد.»

وی با بیان اینکه غرب باید از کارشکنی در برابر تحقیقات سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی دست بردارد، تاکید کرده، «چنین تاخیرهایی در این زمینه، صرف‌نظر از هر انگیزه‌ای که دارند از دید ما غیرقابل قبول است. علاوه بر همه اینها، امنیت نیروهای سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی هم نه فقط از جانب طرف سوریه‌ای بلکه به وسیله نظامیان روسی که در سوریه حضور دارند، تضمین شده است.»

آمریکا به همراه متحدانش انگلیس و فرانسه، بامداد شنبه (25 فروردین ماه 1396) به بهانه واهی استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی، دمشق پایتخت و استان حمص سوریه را هدف حمله موشکی قرارداد.
به دنبال این حمله وزارت دفاع سوریه اعلام کرد 110 موشک به خاک این کشور شلیک شده و سامانه های پدافند هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز متجاوزان را قبل از رسیدن به هدف منهدم کرده است.

آمریکا از سال 2000 میلادی تاکنون با دهن کجی آشکار به مجامع و قوانین بین المللی، جنگ های بی مجوزی را به بهانه های گوناگون به ویژه در مناطق مختلف خاورمیانه و آسیا به خصوص حمله به عراق و سوریه با ادعای واهی مقابله با سلاح شیمیایی به راه انداخته که نتیجه ای جز کشتار میلیون ها انسان، گسترش ناامنی و تخریب کشورها نداشته است.

نظر شما