شناسهٔ خبر: 25116660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی‌ فقیه در قزوین:

حمایت از کالای ایرانی گره گشای مشکلات اقتصادی است

قزوین-ایرنا-نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین حمایت از کالای ایرانی را گره گشای مشکلات اقتصادی دانست وگفت: فرهنگ‌سازی برای حمایت از کالای ایرانی ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر شنبه در اولین گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین در سال جدید افزود: شعار امسال با شعارهای سال‌های گذشته تفاوت جدّی دارد و همه بخش‌های جامعه در تحقق شعار امسال نقش‌آفرین هستند و تحقق آن نیز نسبت به شعار سال‌های گذشته سهل‌تر است.
وی یادآور شد: باید از همه تولیدکنندگان حمایت و پشتیبانی شود و این‌کار با مصرف کالاهای داخلی محقق می‌شود و همه باید رسالت خود را این حوزه به انجام برسانند.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه سلطه اقتصادی بدترین نوع سلطه است و باید برای جلوگیری از آن جدی باشیم، اظهار کرد: نباید این‌گونه باشد که برای فروش محصولات و تولیدات داخلی ازنشان خارجی استفاده شود.
وی بیکاری و سرمازدگی محصولات کشاورزان را چالش جدّی و مهم دانست و تأکید کرد: همه با اتحاد و همدلی تلاش کنیم تا مشکلات مردم را از پیش‌رو برداریم.
وی با یادآوری کاهش نزولات آسمانی و بحران آب گفت: امسال مسأله کمبود آب در کشور جدی‌تر است و باتوجه به اینکه کاهش‌ بارندگی در برخی از استان‌ها بیشتر بوده، درصورت کمبود برق، استان‌های همجوار باید برق آن‌‌ها را تأمین کنند و از این جهت صرفه‌جویی در مصرف برق در همه استان‌ها امری ضروری است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوتراب موسوی (ره) امام جمعه فقید آبیک اظهار کرد: آن مرحوم شخصیتی برجسته و شجاع بودند و همواره نسبت به مفاسد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حساسیت داشتند.
وی افزود: بعد از مرحوم آیت‌الله شالی (ره) کمتر کسی را داریم که آن سیره و روحیات را در بین مردم ادامه داده باشد و حجت‌الاسلام موسوی (ره) این راه را ادامه دادند و صراحت کلام و شجاعت را از خود به‌خوبی به نمایش گذاشتند.
امام جمعه قزوین با تقدیر از حضور باشکوه مردم، علما و مسئولان در مراسم تشییع آن عالم فرزانه یادآور شد: با وجود اینکه فرصت اطلاع‌رسانی برای مراسم تشییع مرحوم موسوی بسیار کم بود؛ اما مردم حضور باشکوهی در مراسم تشییع ایشان داشتند و باید قدردان این حضور باشیم.
6104/6012

نظر شما