شناسهٔ خبر: 25116308 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد: کسانی که در ناآرامی‌های اخیر پای کار بودند، پول زیادی گرفته بودند

ایرنا : مشاور عالی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن از الگو شدن انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در دنیا وحشت دارد و طی ۳۹ سال گذشته از راه‌های مختلف سعی کرده مانع از تحقق این امر شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حیدر مصلحی چهارشنبه شب در همایش &#۳۹;مسجد تجلیگاه انقلاب &#۳۹; که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه دشمن از تهدیدات خود نسبت به جمهوری اسلامی، پنج هدف را دنبال می کند، اظهار کرد: اگر به این اهداف به خوبی توجه کنیم، مسائلی چون ناآرامی های اخیر در کشور بوجود نمی آید، این اتفاقات جدید نبود زیرا در طول ۳۹ سال گذشته مشابه آن بارها اتفاق افتاده است.

اهم اظهارات مصلحی به شرح زیر است:

*تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن دین در اداره جامعه و زمینه سازی برای سکولاریسم یکی از این اهداف است به طوری که کار به جایی رسیده که جبهه ملی که امام راحل آن را مرتد خواند، اخیرا به وزارت کشور نامه نوشته و درخواست برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز کرده است.

*دشمن در حال فعالیت دقیق و سنگین در زمینه جوانان این کشور است تا ناکارآمدی دین را در اداره جامعه به آنان تلقین کند لذا در این بخش حوزویان وظیفه آگاه سازی جوانان را دارند.

*کسانی که در ناآرامی های اخیر میدان دار و پای کار بودند، از سوی منافقین و سلطنت طلبها در شبکه های اجتماعی شناسایی شده و با گرفتن پول زیاد اقدام به اجرای نقشه دشمن نمودند و به جز این افراد اغلب کسانی که دستگیر شدند، افراد فریب خورده بودند.

*دشمن برای تضعیف قدرت ملی و ساختار مستحکم نظام در انتخابات اخیر نیز تلاش کرد با دوقطبی سازی و سپس بومی کردن آن، نظام را زیر سوال ببرد و ایجاد دوقطبی جنگ و صلح در برخی مناطق کشور از ترفندهای دشمنان بود.  مهمترین ابزار دشمن برای ایجاد ممانعت در مسیر الگو شدن انقلاب و جمهوری اسلامی، نفوذ است که رهبر معظم انقلاب در پنج سال گذشته بارها به آن اشاره کرده اند.

*نفوذ به ۲ بخش نفوذ موردی و نفوذ جریانی تقسیم می شود، نفوذ موردی ۲ زیرکد دارد، زیرکد اول آن ترور فیزیکی دانشمندان هسته ای توسط جاسوسان داخلی و زیرکد دوم، ترور شخصیتی اشخاص صاحب نام توسط جاسوسان داخلی بود که نمونه های بسیار از این بخش از ابتدای انقلاب تاکنون رخ داده است.  علاوه بر آن دشمن، فقر را طی پروسه چند ساله در راس مسائل قرار داد به طوری که در ناآرامی های اخیر همه تقریبا از اقشار متوسط به پایین جامعه بودند.

*در نفوذ جریانی، دشمن، مسئولین، مردم و نخبگان را در تصمیم گیری های خود دچار اشتباهات محاسباتی می کند، دشمن برای تحقق این مهم ۱۰ کار را انجام می دهد که این موارد شامل ایجاد ترس، وعده دروغ، خیال پردازی و آرزوهای خیالی داشتن، زیبا جلوه دادن عملیات نادرست، شایعه سازی و دروغ پراکنی، القای یاس و ناامیدی در جامعه، ایجاد غفلت از امدادهای غیبی، قبح زدایی و تغییر خطوط قرمز، خیرخواه جلوه دادن خود و تحریف سخن حق است.

 

نظر شما