شناسهٔ خبر: 25116264 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

همایش نهضت جهانی امام روح الله برگزار شد

ايسنا : همایش نهضت جهانی امام روح‌الله در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 امروز(۲۶ بهمن‌ماه)، در این همایش اندیشمندان و چهره‌های شاخصی از شش کشور یمن، پاکستان، نیجریه، روسیه، افغانستان و کشمیر هند شرکت کرده و تجربیات خود را در حوزه مقاومت اسلامی و ترویج تفکر امام(ره) بیان کردند.

روح‌الله نوری، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی در این همایش اظهار کرد:  این همایش بین‌المللی با هدف بیان تأثیر انقلاب اسلامی بر محور مقاومت، تأثیر تفکر امام خمینی(ره) بر شکست هیمنه استکبار جهانی و تبیین تفکر امام(ره) در کشورهای جهان اسلام برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه این همایش در  مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این همایش بین‌المللی با محوریت مسجد هسته مقاومت برگزار می‌شود.

دبیر همایش نهضت جهانی حضرت امام روح الله بیان کرد: جای بسی افتخار است که در روزهای آغازین ۴۰سالگی انقلاب اسلامی دور هم جمع شده و این همایش را برگزار می کنیم که یاد امام راحل(ره)را زنده  کنیم.

نوری ادامه داد:ما جمع شده ایم که بگوئیم در مقابل اشکال مختلف اسلام همچون اسلام آمریکایی،اسلام صهیونیستی و اسلام سوسیالیستی؛ اسلام نابی وجود دارد که در دنیا بی نظیر است.

وی با بیان این که ما برگزاری این همایش را مقدمه نابودی اسرائیل می دانیم، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که امروز قلب همه مسلمانان برای مظلومیت مردم یمن و سقف هایی که روی سرشان می ریزد،می تپد.

در حاشیه این همایش، مستند «در مسیر پاکی‌ها» با محوریت روایت زیارت زائران پاکستانی در ایام اربعین رونمایی و نمایشگاه انقلاب ۵۷ ریشتر نیز برپا شد.

همچنین در این همایش قطعه حماسی نهضت جهانی امام با عنوان «سپاه محمد می‌آید» ساخته حوزه هنری استان نیز به اجرا درآمد.

 

نظر شما