شناسهٔ خبر: 25116042 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آذربایجان شرقی| ۵ هزار میلیارد پروژه بزرگ عمرانی و صنعتی در ‌میانه در دست اجرا‌ست‌

R7887/P1377/S6,47/CT11

فرماندار ویژه میانه با اشاره به اینکه در شهرستان میانه ۴ پروژه عظیم در حال اجراست، گفت: گاوداری ۶ هزار رأسی، نیروگاه بادی آقکند، پایاب سد آیدوغموش و تصفیه خانه آب شرب از جمله این پروژه هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میانه، حمید شکری در اولین جلسه شورای اداری شهرستان میانه با اشاره به حضور معاون فناوری ریاست جمهوری در این شهرستان اظهار داشت: شورای اداری شهرستان میانه باید تمامی مسائل و مشکلات مربوط را در جلسه‌ای که با معاون رئیس جمهور تشکیل خواهد شد ارائه دهند تا در جلسه هیئت دولت برای تصویب گنجانده شده و مشکلات موجود نیز رفع شود.

فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان اینکه در شهرستان میانه از نظر عمرانی در بسیاری از زمینه‌ها شاهد اقدامات مطلوبی بوده‌ایم، افزود: در حوزه آب و فاضلاب برای تمامی نقاط در شهر قرارداد فاضلاب بسته شده و در حوزه آب شرب نیز شاهد اجرای تصفیه خانه‌ای خواهیم بود که تا زمان بهره برداری از سد گرمی چای و انتقال آب به میانه، مشکل آب شرب ما را رفع خواهد کرد.

شکری با بیان اینکه در شهرستان میانه 4 پروژه عظیم در حال اجراست، اذعان کرد: گاوداری 6 هزار راسی، نیروگاه بادی آقکند، پایاب سد آیدوغموش و تصفیه خانه آب شرب از جمله این پروژه هاست که تمامی این پروژه‌ها با 5 هزار میلیارد ریال اعتبار به اجرا می‌رسند.

وی با اشاره به آغاز گازرسانی به روستاهای زیر 20 خانوار در شهرستان میانه گفت: تا پایان سال 97 بیش از 91 درصد روستاهای شهرستان میانه از نعمت گاز برخوردار خواهند شد ولی در حوزه راه وضعیت شهرستان میانه مطلوب نیست که از نمایندگان مردم میانه در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با جذب اعتبارات ویژه از سوی وزارت راه و شهرسازی، پیگیر رفع مشکلات حوزه راه این شهرستان باشند.

شکری با بیان اینکه برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌ها و اراضی منابع طبیعی شهرستان میانه مشکل ساز شده است، بر نظارت، دقت و کنترل دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حفظ منافع عمومی تاکید کرده و خواستار معرفی متخلفین به مراجع قانونی شد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به کارآمدی مسئولین ادارات شهرستان میانه تصریح کرد: اکثر اعضای شورای اداری شهرستان میانه کارآمد بوده و به ندرت شاهد قصور از سوی این مدیران هستیم اما در برخی موارد از جمله حضور اعضای شورای اداری در مراسمات مهم و نادیده گرفتن وظایف ذاتی از سوی برخی از مدیران در برخی موارد از جمله جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، یکی از مشکلاتی است که دامن گیر میانه شده که در این خصوص دستورالعمل ورود دادستان در اموری که منافع عامه را در بردارد صادر شده است.

وی همچنین خواستار فعال سازی روابط عمومی‌های ادارات شهرستان میانه شد وگفت: با توجه به اینکه شهرستان میانه دومین شهرستان استان در جذب اعتبارات به شمار می‌رود و این اعتبارات در زمینه‌های مختلف هزینه می‌شود باید اطلاع رسانی‌های لازم از سوی روابط عمومی‌های ادارات شهرستان انجام شود تا مردم نیز از عملکرد مسئولین در جریان باشند.

انتهای پیام/ش

نظر شما