شناسهٔ خبر: 25115899 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

خطیب جمعه بیرجند: همه باید متحد مقابل استکبار بایستیم

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) با اشاره به پنجم اردیبهشت سالروز واقعه شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) با اشاره به پنجم اردیبهشت سالروز واقعه شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس افزود: ملت ایران هرگز اجازه مذاکره مجدد را در موضوعات منطقه ای به مسئولان نخواهد داد و امروز به دشمنان اسلام و انقلاب، ظالمان و مستکبران اعلام می کنیم تا آخر در کنار جبهه مقاومت می مانیم.
وی گفت: در برابر مستکبران و ظالمان می ایستیم و از حرم، شیعیان اهل بیت و مسلمانان مظلوم در جای جای دنیا دفاع می کنیم و ذره ای ترس از مستکبران و جنایتکاران به دل راه نمی دهیم.
وی بیان کرد: خداوند با توفان شن آمریکا را خار و ذلیل کرد و این واقعه درس عبرتی برای آمریکای نظام پوشالی شد که هنوز بعد از گذشت چهل سال نتوانستند کاری انجام بدهند.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: آمریکای جنایتکار برای آزادسازی جاسوسان گروگان گرفته شده توسط دانشجویان پیرو خط امام در تهران قرار بر حمله گذاشتند اما به اذن خداوند هنگام برخاستن هواپیماها و بالگردها توفان شن در صحرای طبس آغاز و سبب آتش گرفتن و سقوط بالگرد و هواپیماها شد که بدین ترتیب عملیات به طور کامل شکست خورد.
وی گفت: آمریکا طی این مدت همچنان مانند گذشته ادعا می کند اما همه می دانیم اکنون یک نظام توخالی و پوشالی است در عوض امروز ایران بسیار قوی تر شده و شن های طبس به موشک دوربرد تبدیل شده اند.
حجت الاسلام مختاری گفت: اگر آمریکا و اسرائیل نیت شومی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و خاک شهیدان داشته باشند نظامیان ما و موشک های دوربرد ما تلاویو و ریاض را با خاک یکسان خواهند کرد.
وی افزود: آمریکای جنایتکار با همدستی فرانسه و انگلیس هفته گذشته چند موشک به سمت سوریه شلیک کردند که 70 درصد آنها منهدم شد اما این نشانه عصبانیت آنان از دست جبهه مقاومت بود چون هزینه های زیادی کردند اما جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامی نقشه های آنها را نقش بر آب کردند.
وی گفت: روز به روز مزدوران در سوریه در حال از بین رفتن هستند که این نشانه ضعف و ترس است و کشورهایی که ادعاهای آنچنانی دارند مزدورانه تلاش کردند اما موفقیت آنها در حد صفر بود.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: آمریکا، فرانسه و انگلیس با شلیک موشک به سوریه نشان دادند که حامی تروریست ها و برهم زدن امنیت منطقه بوده و هرگز طرفدار مردم منطقه و بشر نیستند.
وی گفت: امروز ملت های منطقه باید درس بگیرند که به توان منطقه خود تکیه کرده و به قدرت های خارجی تکیه نکنند.
وی اظهار کرد: برخی دوستان داخلی پنبه ها را از گوش در بیاورند و چشم ها را باز کنند و به شعارهای پوچ آمریکا و غرب اعتماد نکنند زیرا اینها به دنبال حقوق بشر نیستند بلکه حامی و ایجاد کننده تروریست هستند و اگر روزی دستشان برسد همین کاری که با سوریه می کنند با ملت ما خواهند کرد.
مختاری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مدیرانی که تفکر دنیا پرستی دارند نمی توانند جهادی باشند افزود: حاکمان جامعه اسلامی مراقب باشند و قلب های های خود را تعمیر کنند تا تحت سیطره تفکر مادی و دنیاپرستی قرار نگیرند.
وی با اشاره به اینکه شهدا با خون خود از دین اسلام دفاع و پاسداری کردند گفت: خانواده شهدا و ایثارگران نیز در کنار شهدا رنج و داغ فراوان دیدند، سوختند و ساختند اما اجر آنها بالاست.
وی بیان کرد: انسان با باور کردن اصول دین و عمل به آن به عزت و آرامش می رسد، معارف دین مبین اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) از دیگر راه های رسیدن به آرامش و عزت است و همه باید پاسدار دین باشیم.
خطیب جمعه بیرجند با تبریک و تهنیت ماه شعبان و اعیاد شعبانیه ادامه داد: امام حسین (ع) بزرگ پاسدار انقلاب ناب اسلامی بود و اگر عاشورای امام حسین نبود بنی امیه اسلام را از بین می برد.
وی با اشاره به روز پاسدار و نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از کشور گفت: سپاه پاسداران در این دنیای توفانی و 40 سال بعد از انقلاب تلاش های زیادی برای محافظت از کیان جمهوری اسلامی انجام داده و سپاه پاسداران در 2 جهت نظامی و فرهنگی خار چشم دشمنان است به همین خاطر دشمن به شدت از سپاه عصبانی است، چون نقش آن را می داند طبیعی است سپاه را تحریم کند.
حجت الاسلام مختاری ادامه داد: دشمنان بدانند هرچه بیشتر علیه سپاه تهمت بزنند و آن را تحقیر کنند مردم بیشتر قدردان زحمات سپاهیان خواهند بود ما نیز حمایت کامل خود را از برنامه های فرهنگی و نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور اعلام می کنیم.
7557*3028
انتهای پیام

نظر شما