شناسهٔ خبر: 25115877 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پس لرزه های همکاری اسرائیل با کشورهای عربی

فارس : معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با تأیید خبر سفر ژنرال سابق اطلاعاتی عربستان سعودی به فلسطین اشغالی گفت که اروپا از همکاری بین کشورهای عربی و این رژیم استقبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

 ژنرال سابق وزارت اطلاعات عربستان سعودی در راستای عادی‌سازی روابط ریاض با تل آویو به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

«دوری گولد»، معاون سابق وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) در گفت‌وگو با «اندیشکده امور داخلی قدس» گفت که سلسله دیدارهایی با ژنرال «انور عشقی» داشته و اخیرا این ژنرال سعودی از سرزمین‌های اشغالی دیدار کرده است.

او درباره این دیدارها گفت که عشقی از او خواسته این دیدارها به صورت علنی برگزار شود.

ژنرال سابق اطلاعات سعودی پیش‌تر از این نیز با مقامات رژیم صهیونیستی در مناسبت‌های زیادی دیدار داشته و تحلیلگران بر این باورند که او با این دیدارها زمینه را برای عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم اسرائیل در بین افکار عمومی سعودی فراهم می‌کند.

معاون سابق وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مورد روابط تل آویو با ابوظبی نیز گفت: «روابط با امارات به گونه‌ای متفاوت در حال تداوم است؛ برای مثال، سازمانی بین المللی در زمینه انرژی تجدید پذیر وجود دارد که براساس سازمانی شبیه به سزمان ملل متحد فعالیت می‌کند. بسیاری از کشورهای دنیا عضو این سازمان بوده و مقر آن در ابوظبی است. اکثر کشورهای دنیا سفرای خود را به امارات فرستاده‌اند و قرار بر این شده است که ما نیز در امارات نماینده‌ای داشته باشیم».

به نوشته روزنامه العرب، دیپلمات سابق رژیم اشغالگر قدس همچنین مدعی شد که از نظر کشورهای اروپایی، همکاری بین این رژیم با کشورهای عربی در خصوص مقابله با گروه‌های اسلامگرا، حتی به نفع اروپایی‌ها است.

او درخصوص چرایی این دیدگاه اروپایی‌ها گفت که این همکاری مانع از فروپاشی کشورهای عربی خواهد شد که در صورت فروپاشی این کشورها هزاران پناهنده دوباره به اروپا سرازیر خواهند شد.

«محمد بن سلمان»، ولی‌عهد عربستان سعودی اخیرا در سفری که به ایالات متحده آمریکا داشته، در مصاحبه با مجله آتلانتیک اسرائیل را به رسمیت شناخته است.

او در این مصاحبه گفته است: «اسرائیلی‌ها همانند فلسطینی‌ها حق دارند سرزمینشان را داشته باشند».

ولی‌عهد سعودی همچنین گفته است که پادشاهی عربستان سعودی با رژیم اسرائیل منافع زیادی دارد و در صورت دست یابی به صلح عرب‌ها با این رژیم این منافع بیشتر هم خواهد شد.

 

نظر شما