شناسهٔ خبر: 25115863 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مشکل کارخانه شیر وارنا کمبود منابع مالی است

بابک فلاحت روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : کارخانه شیر وارنا ، یکی از مهمترین کارخانه های صنایع لبنی استان تهران است که سال گذشته به دلیل مواجه شدن

صاحب‌خبر - بابک فلاحت روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : کارخانه شیر وارنا ، یکی از مهمترین کارخانه های صنایع لبنی استان تهران است که سال گذشته به دلیل مواجه شدن با مشکلات مالی ، نتوانست به طور کامل از ظرفیت تولید خود استفاده کند.
وی اظهار کرد: مشکلات مالی کارخانه باعث شد تا مسئولان این واحد تولیدی در پرداخت تعهدات خود به بانک ، دامداران و کارگران با مشکلاتی مواجه شوند به گونه ای که هم اکنون بیش از 8 میلیارد تومان به دامداران منطقه بدهکار می باشیم.
وی با اشاره به تجمع اعتراضی کارگران در خصوص عدم دریافت حق و حقوق قانونی گفت : پیش از سال جدید ، عیدی کارگران کارخانه پرداخت شد و سه ماه حقوق دی ، بهمن و اسفند به آن ها پرداخت نشده است.
فلاحت بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته ، تا پایان هفته آینده ، حقوق دی ماه کارگران به حساب آن ها واریز شده و تلاش می کنیم در کمترین زمان ممکن ، با آن ها تسویه حساب شود.
وی تصریح کرد: با توجه به جو نامطلوبی که در خصوص کارخانه وارنا و واگذاری آن به وجود آمده ، کارگران طی روزهای اخیر دست از کار کشیده اند که این امر منجر به تعطیلی خط تولید کارخانه شده است.
مدیرعامل صنایع شیر شهداد(وارنا ) گفت : شیر وارنا ، برندی معروف و متعلق به دشت ورامین است ؛ همه افراد باید با همکاری و مساعدت جلوی نابود شدن این برند که صدها نفر در آن مشغول به کار بوده اند را بگیرند.
وی افزود : فرماندار شهرستان ورامین ، مسئولان ادارت مربوطه و مسئولان استانی تلاش بسیاری برای رفع مشکلات این کارخانه صرف کرده اند و با برگزاری ده ها جلسه کارشناسی با مسئولان استانی و کشوری سعی در رفع مشکلات این مجموعه داشته اند که رسیدن به نتیجه مطلوب ، نیاز به همراهی تمامی عوامل ، از مسئولان کارخانه تا مسئولان کشوری وبانک ها دارد.
وی تأکید کرد: این کارخانه طی 5 سال گذشته بیش از 125 میلیارد تومان شیر از دامداران خریداری کرده و این امر به توسعه و رونق صنعت دامداری در شهرستان ورامین و مناطق اطراف کمک شایانی کرده است.
وی تصریح کرد: مسئولان کارخانه طی 5 سال گذشته 45 میلیارد تومان حقوق کارگر ، بیش از 10 میلیارد تومان مالیات و تمامی حقوق و حقوق دولتی و معوقات بانکی را پرداخت کرده اند که این امر نشان می دهد که این مجموعه ، کاملا فعال و پویا است و می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال ، تولید ثروت کند.
فلاحت افزود : اگر دولت و بانک ها سرمایه در گردش مورد نیاز این کارخانه را تأمین کنند ، بار دیگر می توان چراغ تولید را در این مجموعه عظیم روشن کرد و زمینه ایجاد فرصت های شغلی در آن را فراهم نمود.
وی میزان سرمایه درگردش مورد نیاز کارخانه را حدود 15 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی از سرمایه گذاران و کسانی که توانایی همکاری با مجموعه کارخانه وارنا را دارند درخواست کرد که به منظور حفظ توان تولیدی کارخانه وارد میدان شده و این مجموعه را یاری رسانند.
کارخانه تهران شهداد که اکثر افراد آن را به نام کارخانه وارنا می شناسند در سال 1385 با حضور معاون اول رئیس جمهور وقت فعالیت خود را با ظرفیت تولید روزانه 100 هزار تن محصولات لبنی آغاز کرد.
طی ماه ای اخیر ، این کارخانه با مشکلاتی در تولید مواجه شده بود که این امر به تعدیل نیروی انسانی منجر گردید و کارگران برای دریافت حقوق معوقه خود بارها نسبت به برپایی تجمع اقدام کرده اند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام

نظر شما