شناسهٔ خبر: 25115799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

مشکلات بوی تعفن یک کشتارگاه صنعتی برای ساکنین چند روستای غرب گرگان

صاحب‌خبر -
بوی تعفن کشتارگاه

بوی تعفن تاسیسات یک کشتارگاه صنعتی و سوزاندن ضایعات مرغی کشتارگاه و همچنین تخلیه خونابه ها در چندین استخر سر باز، مشکلاتی را برای ساکنین چند روستا در غرب گرگان بوجود آورده است.

«میلاد میر موسوی»، دهیار روستای کلاجان سادات از توابع شهرستان گرگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: 15 سال از پیگیری‌ها در خصوص بوی تعفن تاسیسات یک کشتارگاه صنعتی و سوزاندن ضایعات مرغی کشتارگاه در نزدیکی این روستا می‌گذرد و نتیجه‌ای نگرفتیم. حال با این وجود مدتی است که استخر خونابه‌های این واحد نیز در فاصله 150 متری روستا احداث شده است.

وی افزود: این کشتارگاه صنعتی در فاصله 500 متری روستا و استخر خونابه‌های آن در فاصله حدود 150 متری مدرسه روستا قرار دارد.

دهیار روستای کلاجان سادات ادامه داد: در طول این سال‌ها همواره با مسئولان مختلف در خصوص این مشکلات مکاتبه شد، حتی این موضوع دو بار به نمایندگان ادوار گذشته مجلس اطلاع داده شد اما نتیجه ای حاصل نشد.

میر موسوی تصریح کرد: مهر ماه سال 96 برای بررسی وضعیت تخلیه خونابه‌ها، جلسه‌ای از سوی بخشداری با حضور دهیار، شورای روستا و مدیر کل وقت محیط زیست استان برگزار شد. با این حال با وجود تمام پیگیری‌هایی که از سوی بخشداری انجام شد، اما تاکنون به نتیجه ای نرسیدیم.

وی اظهار کرد: پیش از این محیط زیست استان اعلام کرده بود که رأی پرونده این واحد صنعتی در خصوص حکم توقف تخلیه خونابه‌ها و رفع بوی حاصل از فعالیت آن با نصب فیلترهای مناسب از سوی مرجع قضایی صادر شده بود ولی باز هم مشاهده می‌کنیم که این کار ادامه دارد.

دهیار روستای کلاجان سادات افزود: علاوه بر وجود بوی بد، مدرسه ابتدایی در نزدیکی محل تخلیه این خونابه‌ها وجود دارد که مشکلات بهداشتی را برای دانش‌آموزان به همراه خواهد داشت.

میرموسوی یکی دیگر از مشکلات این کشتارگاه را کشاورزی در اطراف استخر خونابه‌های آن عنوان کرد و گفت: قطعاً آبی که از این استخرها به زمین‌های کشاورزی اطراف سرایت می‌کند، تهدیدی برای جامعه مصرف‌کننده محصولات تولیدی آن است.

وی تاکید کرد: امیدواریم مسئولان مرتبط هر چه زودتر اقداماتی جدی در راستای برطرف کردن مشکلات تخلیه این خونابه‌ها و بوی بد حاصل از این فعالیت‌ها انجام دهند تا شاهد بوجود آمدن مشکلات بهداشتی برای مردم این روستا نباشیم.

«محمد حاجی مشهدی»، رئیس شورای روستای کلاجان قاجار نیز در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال‌های زیادی است که شب‌ها بوی تعفن حاصل از سوزاندن ضایعات مرغی این کشتارگاه مردم این روستا را آزرده خاطر می‌کند.

وی افزود: ما بارها به اتفاق دهیاران وقت روستاهای منطقه از جمله نودیجه، کلاجان سادات، حیدرآباد و چالکی برای پیگیری مشکلات بوی تعفن این کشتارگاه صنعتی به مدیرکل وقت محیط‌زیست استان مراجعه کردیم اما نتیجه خاصی حاصل نشد.

نظر شما