شناسهٔ خبر: 25115657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پیشین'اف.بی.آی': ترامپ نگران تحقیقات فلین بود

تهران - ایرنا - وزارت دادگستری آمریکا روز شنبه نسخه‌ای محدود از یادداشت‌های جیمز کومی، رئیس پیشین 'اف.بی.آی' را برای کمیته‌های مجلس نمایندگان این کشور فرستاد که در بخشی از آن آمده است: ترامپ نگران تحقیقات مایکل فلین بود.

صاحب‌خبر -

شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد:دربخشی از یادداشت های جیمز کومی آمده است که رئیس جمهوری آمریکا بارها به وی گفته که نسبت به تحقیقات مایکل فلین، مشاور امنیت ملی پیشین این کشور نگران است.
ترامپ همچنین از کومی خواسته بود که فعالیت های فلین را محدود کند.
بر اساس یادداشت های منشتر شده جیمز کومی، چند روز پس از این سخنان رئیس جمهوری آمریکا، رئیس دفتر کارکنان ترامپ به جیمز کومی گفته است که آیا ممکن است ارتباطات مایکل فلین بطور مخفی تحت نظر گرفته شود؟
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که انتشار این یادداشت ها آسیبی به روند تحقیقات رابرت مولر، دادستان ویژه پرونده دخالت های روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا نخواهد زد.
انتشار این متون، واکنش دونالد ترامپ را به همراه داشت. او در پیامی توییتری نوشت: «یادداشت های جیمز کومی منتشر شد و بطور واضح نشان داد که هیچ تبانی و هیچ انحرافی وجود نداشته است. او اطلاعات طبقه بندی شده را افشا کرد. آیا تعقیب توهمات ادامه خواهد یافت؟»
جیمز کومی در ماه مه 2017 میلادی در میانه تحقیق در موضوع احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از مقام خود به عنوان رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی. آی) برکنار شد؛ این یادداشت ها کمی قبل از اخراج او نوشته شده است.
در نامه اخراج جیمز کومی با امضای رییس جمهوری آمریکا آمده است: «انتصاب رهبری جدید که بتواند اعتماد و اطمینان را به اف بی آی… بازگرداند ضروری است.»
برکناری کومی بدون اطلاع قبلی و به صورت ناگهانی انجام شد، به گفته نشریه نیویورک تایمز وی خبر اخراج خود را از تلویزیون و زمانی دریافت کرد که در حال سخنرانی برای اعضای اف بی آی بود.
کومی پیش تر در مقابل اعضای کنگره آمریکا تاکید کرده بود که مشغول بررسی هرگونه رابطه اعضای ستاد انتخاباتی آقای ترامپ با دولت روسیه است. وی در سال 2013 در دولت باراک اوباما به ریاست اف بی آی منصوب شد و هنوز 6 سال از دوره مسئولیتش باقی مانده بود.
'مایکل فلین' مشاور امنیت ملی کاخ سفید در فاصله کمتر از یک ماه از شروع به کار دولت ترامپ بر سر ماجرای پرتنش مسئله دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا مجبور به کناره گیری شد. هر چند بعدها یک پرونده مالی دیگر به دلیل ارتباط با دولت ترکیه برای فلین تشکیل شد.
اروپام**9041**1590

نظر شما