شناسهٔ خبر: 25114887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت موکب‌ها برای تامین زیرساخت‌ها در کشور عراق

بوشهر - رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور گفت: موکب‌های مسیر نجف تا کربلا می‌توانند به عنوان مدرسه و دیگر زیرساخت‌ها استفاده شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نوشاد نوشادی بعد از ظهر شنبه در همایش ستادهای بازسازی عتبات عالیات در بوشهر اظهار داشت: در سطح کشور بیش از ۹۰ هزار هیئت مذهبی شناسنامه‌دار مجوز فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در مناسبت‌های مختلف تلاش ویژه‌ای برای برپایی مراسم و برنامه‌ها دارند، اضافه کرد: انتظار می‌رود بخشی از صدور مجوز برپایی موکب‌ها در زمینه داشتن صلاحیت به هیئت‌های مذهبی واگذار شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با اشاره به گستردگی حضور موکب‌ها در مسیر نجف به کربلا در ایام اربعین، خاطرنشان کرد: موکب‌ها به دو دسته فرهنگی و خدماتی تقسیم‌بندی شوند.

وی ادامه داد: برای ایجاد همدلی و برادری بیشتر بین مردم دو کشور ایران و عراق می‌توان از این موکب‌ها در زمینه ساخت مدارس و سایر نیازمندی‌های کشور عراق در استان‌های نجف و کربلا استفاده کرد.

نوشادی افزود: در صورتی که شورای هیئت‌ها مذهبی مسئولیت تعیین صلاحیت ایجاد موکب‌ها را داشته باشد، می‌توان مانع از ایجاد موکب‌هایی با گرایش ضاله در مسیر نجف به کربلا شد.

نظر شما