شناسهٔ خبر: 25114484 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تهران هم به مقصد قطارهای کرمانشاه اضافه شد

مهرداد سالاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پیگیری معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه از وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: از وزیر راه و شهرسازی

صاحب‌خبر - مهرداد سالاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پیگیری معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه از وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: از وزیر راه و شهرسازی خواستیم به دلیل اینکه بیشترین تقاضای مسافران کرمانشاهی سفر به تهران است، دستور اختصاص خط کرمانشاه - تهران را صادر کند.
به گفته او، مهندس آخوندی هم روز 26 فروردین به رئیس راه آهن کشور دستور داد که خط کرمانشاه - تهران تعریف شود.
سالاری عنوان کرد: از این پس هر چهار روز یک قطار از کرمانشاه عازم تهران سپس مشهد می شود که تعدادی از واگن های آن مخصوص مسافران تهران و تعدادی هم به مسافران مشهد اختصاص دارد؛ یعنی مسافران برای هر یک از این 2 مقصد هزینه متفاوتی می پردازند.
آنچنان که معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: مردم کرمانشاه تا آخر هفته جاری می توانند با مراجعه به سایت راه آهن نسبت به تهیه بلیط قطار به مقصد تهران اقدام کنند.
به گفته سالاری، 'درخواست استانداری کرمانشاه از مسئولان راه آهن اختصاص سه قطار در هفته بوده است اما با توجه به پیش فروش شدن بلیط ها تا فصل تابستان، فعلا امکان این کار وجود ندارد اما از ابتدای تابستان هفته ای سه قطار از کرمانشاه عازم تهران و سپس مشهد می شود.'
راه آهن کرمانشاه 29 اسفند سال 96 با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد و تعدادی از خانواده های شهدا، زلزله زدگان، اصحاب رسانه و کارمندان دولت به عنوان اولین مسافران نخستین قطار عازم مشهد مقدس شدند.
راه آهن غرب کشور از زمان مطالعه تا رسیدن آن به شهر کرمانشاه حدود 2.5 دهه زمان برد.
این راه آهن یک خطه 605 کیلومتر طول دارد که از اراک (سمنگان) آغاز و با عبور از شهرهای ملایر، کنگاور، کرمانشاه، اسلام آباد و قصرشیرین در نهایت به مرز خسروی می رسد سپس به راه آهن عراق و از آنجا به بندر لاذقیه سوریه، دریای مدیترانه و اروپا متصل می شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 2 هزار و 622 روستا و 32 شهر سکونت دارند.
7044/8066
انتهای پیام

نظر شما