شناسهٔ خبر: 25113657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر| ستاد اربعین حسینی در استان بوشهر تشکیل شد

R41363/P1494/S6,53/CT11

استاندار بوشهر با اشاره به تشکیل نخستین ستاد اربعین حسینی در استان گفت: این ستاد در اربعین سال گذشته ضمن تشکیل ۱۱ موکب در خاک عراق، خدمات ویژه‌ای به زائران حسینی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم گراوند بعدازظهر امروز در نشست ستاد اربعین استان بوشهر با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت قمر بنی هاشم(ع) از تشکیل نخستین ستاد اربعین حسینی در استان بوشهر خبر داد و گفت: این ستاد با حضور حسین ذالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین،  مسئولان هیئت‌های مذهبی و مواکب در استان بوشهر تشکیل شده است.

وی، با اشاره به اقدامات انجام شده در اربعین سال قبل افزود: ستاد اربعین استان بوشهر سال قبل با تشکیل 7 جلسه 38 مصوبه داشت که با تشکیل 11 کارگروه تخصصی خدمات لازم به زائران ارائه کردند.

 استاندار بوشهر از برپایی موکب توسط زائران استان خبر داد و بیان کرد: در اربعین گذشته 11 موکب در خاک عراق توسط زائران استان بوشهر برپا شد و این در حالی است که در مرز شلمچه نیز موکب‌هایی برای ارائه خدمات به زائران برپا شد.

گراوند با اشاره به صدور روادید برای زائران بوشهری خاطر نشان کرد: سال قبل برای 17 هزار و 610 زائر بوشهری ویزا برای حضور در اربعین حسینی در کربلای معلی صادر شد که این زائران کمترین مشکلی در اعزام به کربلا و دریافت خدمات داشتند.

وی، با تاکید بر مردمی شدن برنامه‌های اربعین حسینی گفت: همانگونه که تاسوعا و عاشورای حسینی  از زمان وقوع این حادثه تاکنون به صورت مردمی و خودجوش برگزار می‌شود باید برنامه‌های اربعین حسینی مردمی و از دولتی شدن آن پرهیز شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه موکب‌ها به صورت خودجوش و مردمی اداره می‌شود تاکید کرد: مراسم اربعین حسینی یک حرکت بزرگ فرهنگی در جهان اسلام محسوب می‌شود که باید از این ظرفیت حداکثر استفاده شود.

گراوند با تاکید بر فراهم شدن امکانات لازم برای صدور روادید در اعزام به کربلای معلی در ایام اربعین افزود: استان بوشهر که زمانی در آن  نمایندگی 15 سفارتخانه کشورهای مختلف وجود داشت اکنون با توجه به وجود نمایندگی وزارت امور خارجه در آن، باید زمینه صدور روادید به خاک عراق در ایام اربعین فراهم تا مشکلات زائران حسینی در این استان برطرف شود.

انتهای پیام/ ع

نظر شما