شناسهٔ خبر: 25113650 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر علوم:

ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها جزء سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت علوم است

نمایندگی چهارمحال و بختیاری

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها جزء سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت علوم بوده که باید مبنای کارها قرار گیرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا ، مجتبی صدیقی امروز در آیین معارفه سرپرست دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: لازم است رییس دانشگاه از روزمرگی‌ها پرهیز کرده و بر مبنای سند راهبردی دانشگاه حرکت کند.
وی افزود: دانشگاه شهرکرد در مرکز استان قرار دارد و مسئولیت تمام استان را بر عهده دارد که ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها جزء سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت علوم بوده که باید مبنای کارها قرار گیرد .

صدیقی بر رسالت اجتماعی دانشگاه در حوزه محلی و استانی تاکید کرد و گفت: رسالت محلی و منطقه‌ای دانشگاه شهرکرد از لحاظ علمی می‌تواند به حل مشکلات استان کمک کرده و در کاهش آن‌ها نقش داشته باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: لازم است بر افزایش کیفیت آموزش عالی بیشتر پرداخته شود که خوشبختانه این دانشگاه طی چند سال گذشته از لحاظ رشد کیفی به سطح مطلوبی رسیده است.

صدیقی ادامه داد: باید این دانشگاه حفظ انضباط آکادمیک، انضباط مالی و اتکا به تولیدات داخلی را جزء برنامه‌های خود قرار دهد، همچنین توجه به بحران آب در بخش‌های خدماتی و دانشجویی، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد فضای پرنشاط به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، مشورت با اعضای هیئت علمی در تصمیم‌گیری‌ها و ارتباط با کارکنان و دانشجویان باید از برنامه‌های آتی دانشگاه باشد.

وی تلاش برای حاکم شدن روحیه تفاهم، همدلی و هم‌نظری در دانشگاه را مهم دانست و گفت: همه باید برای رو به جلو بردن استان با بهره‌گیری از امکانات موجود تلاش کنند که این دانشگاه در سطح استان، وزارتخانه و ملی بسیار موفق بوده است.

معاون وزیر علوم توجه به مسائل معیشت دانشجویان و جذب دانشجوی خارجی را از برنامه‌های مهم این دانشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: باید درصدی از دانشجویان این دانشگاه دانشجوی خارجی باشد.

وی بر تکمیل ترکیب هیات علمی دانشگاه و جذب آن‌ها تاکید کرد و گفت: باید اعضای هیئت علمی از میان افراد شایسته با اولویت منطقه‌ای و بومی جذب شوند زیرا ترکیب هیات علمی از سرمایه‌های اصلی دانشگاه محسوب می‌شود.

صدیقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این دانشگاه جزء دانشگاه‌های خوب کشور بوده که باید با تلاش و همکاری برای تحقق اهداف تلاش کرد.


انتهای پیام

نظر شما