شناسهٔ خبر: 25113504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عمده‌ترین کالاهای صادراتی خراسان رضوی کدام‌ هستند؟

نمایندگی خراسان رضوی

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: عمده‌ترین محصولات صادراتی به هنگ‌کنگ و ویتنام، زعفران و پسته و به کشور اندونزی، فولاد و سنگ‌های قیمتی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدعلی امیرفخریان اظهارکرد: طی سال 96 صادرات استان به کشورهای جنوب شرقی آسیا از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است، به طوری که در حال حاضر 3 کشور از این منطقه، در لیست 20 کشور اول شریک تجاری استان قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای جنوب شرقی آسیا از سال‌های قبل به عنوان مقاصد صادراتی استان مطرح شده‌اند و این سازمان در سال گذشته نسبت به برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی با بهره‌گیری از اساتید سازمان توسعه تجارت و فعالان اقتصادی منطقه، جهت ورود به این بازارها اقدام کرده است.

فخریان افزود: از جمله نتایج این اقدامات می‌توان به افزایش 54 درصدی صادرات به هنگ‌کنگ، افزایش 8479 درصدی صادرات به ویتنام و افزایش 5017 درصدی صادرات به اندونزی اشاره کرد و در حال حاضر نیز هنگ‌کنگ به عنوان پنجمین شریک تجاری استان و ویتنام و اندونزی به عنوان هفدهمین و هجدهمین شرکای تجاری استان شناخته می‌شوند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: صادرات کالا از استان به هنگ‌کنگ از حدود 62 میلیون دلار در سال 95 به حدود 96 میلیون دلار در سال 96 رسیده است و صادرات به کشورهای ویتنام و اندونزی در سال 95 به ترتیب حدود 57 و 86 هزار دلار بوده که در سال 96 به 4 میلیون و 900 هزار دلار برای ویتنام و 4 میلیون و 40 هزار دلار برای اندونزی رسیده است.

فخریان خاطرنشان کرد: عمده‌ترین محصولات صادراتی به هنگ‌کنگ و ویتنام، زعفران و پسته و به کشور اندونزی، فولاد و سنگ‌های قیمتی بوده است.

وی تاکید کرد: برای حفظ و ارتقاء صادرات به کشورهای این منطقه در سال جاری، اعزام هیات و برگزاری نمایشگاه، پیش‌بینی شده است که با صدور مجوزهای مربوطه توسط سازمان توسعه تجارت، اقدام لازم صورت خواهد پذیرفت. 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما