شناسهٔ خبر: 25113393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جانبازان مظهر افتخار و مقاومت ملت ایران هستند

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز شنبه در آیین دیدار با جانباز سرافراز رضا صفری زاده مطلق در اراک، افزود: جانبازان جنگ تحمیلی با تاسی از

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز شنبه در آیین دیدار با جانباز سرافراز رضا صفری زاده مطلق در اراک، افزود: جانبازان جنگ تحمیلی با تاسی از حضرت ابوالفضل (ع) در راه اعتلای نظام اسلامی و صیانت از کیان این مرز و بوم گام برداشتند و نام آنها برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی جاودانه خواهد بود.
وی ادامه داد: جانبازان سند عزت و جاودانگی ملت ایران هستند که با الگوگیری از نهضت کربلا، سفیران آزادی و ولایتمداری شدند و اکنون به عنوان گنجینه های تمام نشدنی ایثار و از خودگذشتگی می درخشند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: رژیم بعثی عراق با حمایت بیش از 40 کشور جهان در شرایطی به ایران اسلامی حمله کرد که کمترین تسلیحات نظامی در کشور موجود بود و قوای نظامی ایران نیز در شرایط نامناسبی قرار داشت.
وی ادامه داد: آحاد ملت ایران اسلامی به خصوص مسئولان بدانند که اگر جانفشانی و فداکاری جانبازان و شهدا نبود عظمت و اقتدار امروز ایران زمین نیز خلق نمی شد بنابراین تکریم و رسیدگی به مشکلات این قشر از جامعه باید در دستور کار مردم و مسئولان قرار گیرد.
وی ادامه داد: جانبازان در دوران دفاع مقدس با ایثارگری ثابت کردند که پیرو واقعی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی هستند و پس از دفاع مقدس نیز با صبر و استقامت و حضور در عرصه های مختلف عشق و ارادت خود را به شهدا و اما راحل نشان دادند.
جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی نیز در این نشست گفت: پشتیبانی از حریم ولایت و صیانت از ارزش های انقلاب مهمترین هدف رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل بود.
رضا صفری زاده مطلق بیان کرد: با وجود اینکه بخش عمده ای از سلامتی خود را در جنگ تحمیلی از دست داده ام اما همچنان شکرگزار نعمت جانبازی هستم و هیچ گاه لب به اعتراض نگشوده ام.
وی ادامه داد: در چنین شرایط جسمی در صورتی که احساس کنم حریم ولایت به خطر افتاده است، همچنان در صف اول جبهه مقاومت خواهم بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز گفت: جانبازان مصداق وفاداری، ایثار و تصویرگر واقعی ایمان هستند و با فداکاری و پیروی از مکتب حضرت عباس (ع) عزت و سربلندی ایران اسلامی را به منصه ظهور گذاشتند.
محمدصادق دوخائی افزود: مهمترین مشکل جانبازان استان مرکزی نبود مرکز توانبخشی بود که عملیات ساخت این مرکز در اراک از سال 1390 آغاز شده و اکنون بیش از 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: تکمیل این مجموعه حدود 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که درصورت تامین این اعتبار به زودی تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
جانباز سرافراز رضا صفری زاده مطلق متولد 1345 اراک است که در 22 تیرماه سال 1361 در پاسگاه زید بر اثر انفجار خمپاره به درجه جانبازی نائل آمد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین از جانبازان 70 درصد محمد حسن ربیعی و محمد رضا ثامنی عیادت کرد.
استان مرکزی بیش از 14 هزار جانباز و 6 هزار و 200 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3017/3075/
انتهای پیام

نظر شما