شناسهٔ خبر: 25112843 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شفر: ارزش بازیکنان استقلال چند برابر شده است

تهران - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: موفقیت تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه به طور حتم تاثیر مثبتی در افزایش ارزش بازیکنان ملی پوش و باشگاه های فوتبال ایران می گذارد تا آنجا که هم اکنون قیمت بازیکنان ملی پوش استقلال چند برابر شده است.

صاحب‌خبر -

«وینفرد شفر» که امروز (شنبه) در نشست خبری پیش از بازی مقابل پیکان در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال سخن می گفت، به دیدارش با «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد و افزود: در این جلسه در خصوص بسیاری از مسائل فوتبال در رده ملی و باشگاهی صحبت کردیم و لازم است مربیان باشگاه ها با مربی تیم ملی در ارتباط باشند.
وی با ابراز امیدوای نسبت به موفقیت تیم ایران در جام جهانی 2018 روسیه، گفت: موفقیت ملی پوشان سبب افزایش شناخته شدن بازیکنان در جهان می شود و در افزایش سطح رقابت های لیگ باشگاه های کشور نیز تاثیرات مثبتی دارد.
وی گفت: «امید نور افکن» و «حسین حسینی» از جمله بازیکنانی ملی پوش استقلال هستند که ارزش آنها در یکی از سایت های رسمی فوتبال افزایش قابل قبولی داشته و این نشان دهنده آن است که موفقیت های تیم ملی، افزایش ارزش بازیکنان باشگاهی را نیز به همراه دارد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص شرایط تیم خود نیز گفت: در جریان دیدار با تیم الهلال عربستان در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که پیروز هم شدیم، «فرشید باقری» مصدوم شد و نمی تواند تیم را در دیدار فردا همراهی کند. همچنین «روزبه چشمی» آمادگی حضور در دیدار مقابل پیکان را ندارد ولی برای دیدار مقابل ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا به شرایط بازی می رسد.
شفر ادامه داد: سایر بازیکنان تیم با تمرینات مداوم برای حضوری موفق در رقابت های آینده لیگ برتر و آسیا به سختی تلاش می کنند.
سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه باشگاه برای تمدید قرارداد او، حضور فرهاد مجیدی را به جای پسرش شرط کرده در صورتی که وی مخالف است، به جای شفر، مدیر رسانه ای باشگاه پاسخ می دهد و می گوید: این موضوع صحت ندارد و مطالب منتشرشده شایعه پراکنی رسانه ها به خصوص یکی از نشریات مکتوب ورزشی است که به شدت تکذیب می شود.
شفر افزود: تیم استقلال کادر فنی بسیار خوب و با کیفیتی دارد و هدف ما رساندن استقلال به بالاترین سطح اول باشگاه های ایران و آسیا است. هر چند که خیلی ها این موضوع را باور نداشتند ولی زمانی که به استقلال آمدیم این تیم در انتهای جدول رده بندی لیگ بود ولی امروز در بهترین سطح مقابل حریفان آسیایی بازی می کند.
وی گفت: این موفقیت در حالی بدست آمد که در دو دیدار به رقم میزبانی مقابل الهلال عربستان خارج از خانه بازی کردیم در حالی که اگر دو دیدار در ورزشگاه آزادی انجام می شد، حداقل 200 هزار هوادار استقلال می توانستند تیم محبوب خود را همراهی کنند؛ ولی در مجموع هدف من و کادرفنی رساندن استقلال به جایگاهی شبیه تیم های اروپایی است که در عین موفق بودن درآمدزا هم هستند. البته من ایران، تیم استقلال و هوادارانش را دوست دارم و برنامه های خودم را هم به باشگاه داده ام و برای موفقیت نیز برنامه ریزی کرده ام.
شفر درباره اینکه «حسن زمانی» عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در مصاحبه ای گفته بود شفر با استقلال قرارداد دارد و در این تیم می ماند، یادآور شد: من به آقای زمانی علاقه دارم ولی برای رسیدن به موفقیت دو راه بیشتر نیست. یکی اینکه در مسیری حرکت کنیم که استقلال سفیر ایران در دنیا باشد و برای رسیدن به این هدف باید تمام ارکان باشگاه از مدیرعامل تا تک تک بازیکنان کنار هم باشند و یک دل و یک صدا برای موفقیت تلاش کنند. این در حالی است که استقلال یک برند بسیار موثر همانند رئال مادرید و سایر باشگاه های اروپایی است و در فوتبال پایین رفتن خیلی آسان است ولی موفقیت قدم به قدم و با گذر زمان انجام می شود. اما راه دوم پرداختن به شایعات و استفاده از شایعه پراکنی برای ضربه زدن به تیم است که در این راه امیدی وجود ندارد.
وی ادامه داد: علاقه ای به جواب دادن شایعات ندارم و دوست دارم تمام تمرکزم را برای دو دیدار باقیمانده تا پایان رقابت های لیگ برتر معطوف کنم.
سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با اشاره به اینکه همه در برابر هواداران مسئول هستند، اظهار داشت: هواداران استقلال در دنیا الگو هستند همانطور که در دیدار مقابل الهلال به رقم میزبانی حریف، تماشاگران استقلال بیشتر بودند و یا در دیدار با العین امارات هواداران استقلال بسیار با شخصیت ظاهر شدند که واقعا ستودنی است.
شفر در خصوص تمدید قرارداد تعدادی از بازیکنان استقلال که رو به پایان است، گفت: اگر در استقلال ماندگار باشم باید بازیکنان مانند «وریا غفوری» که از سطح خودش بالاتر است و «امید ابراهیمی» که به مانند یک فرمانده است و این بازیکنان ستون تیم محسوب می شوند، در تیم بمانند. بر همین اساس در صورت ادامه کار با باشگاه لیست بازیکنان مورد نیازم را ارائه خواهم داد. ولی این را هم بدانید که موفقیت بیشتر تیم های اروپایی به دلیل داشتن بازیکنانی نظیر ابراهیمی است.
وی درباره اینکه آیا نبود «مرتضی آقا خان» مهاجم پیکان در دیدار فردا سبب موفقیت استقلال خواهد شد یا خیر؟ گفت: تیم فوتبال پیکان به رغم این که از بازیکنان بسیار خوبی برخوردار است، اما تیم ما در دیدار رفت توسط «سجاد شهباز زاده» امکان گلزنی داشت ولی باید در این دیدار سخت، به بهترین شکل عمل کنیم.
سرمربی آلمانی استقلال در خصوص اینکه پرسپولیسی ها معتقدند شفر چه باشد چه نباشد برای سومین بار پیاپی پرسپولیس قهرمان فصل آینده لیگ است، اظهار کرد: قهرمانی پرسپولیس را به این تیم و سرمربی آنها تبریک می گویم. اما باید هدف بازیکن سازی در تیم های پایه باشد که برای این موضوع برای تیم های پایه استقلال سرمربی در نظر گرفتیم. البته این کار را با تیم های آلمانی هم انجام دادم که نتیجه بخش نیز بود.
در جدول رده بندی این مسابقات تیم های پرسپولیس (61 امتیاز)، سایپا (50 امتیاز)، ذوب آهن ( 49 امتیاز)، استقلال تهران (48 امتیاز) و پیکان (45 امتیاز) جایگاه اول تا پنجم را در اختیار دارند.
دو تیم استقلال تهران و پیکان در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال فردا – یکشنبه - از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند.
همچنین «فیروز کریمی» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادن به دلیل زمان حرکت کاروان این تیم از آبادان به نشست خبری نرسید.
ورزشی**9029**1597

نظر شما