شناسهٔ خبر: 25112830 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کرامات امام حسین(ع) شامل تمامی موجودات و ملائکه است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمود پارسا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بنجار ابتدا به بیان فضیلت‌ها و ویژگی‌های حضرت امام حسین(ع) پرداخت و گفت: برکات و کرامات شخصیت ملکوتی حضرت امام حسین(ع) شامل همه انسان‌ها و تمامی موجودات و حتی ملائکه مقرب درگاه الهی شده‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمود پارسا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بنجار ابتدا به بیان فضیلت‌ها و ویژگی‌های حضرت امام حسین(ع) پرداخت و ضمن اشاره کوتاه به ماجرای فطرس و ماجرای رفع خشکسالی مدینه، گفت: برکات و کرامات شخصیت ملکوتی حضرت امام حسین(ع) شامل همه انسانها و تمامی موجودات و حتی ملائکه مقرب درگاه الهی شده‌ است.

امام جمعه بنجار در خطبه دوم نماز ضمن تبریک روز پاسدار و روز جانباز، به تمامی پاسداران و جانبازان، افزود: امروز امنیت پایدار و قدرت بالای دفاعی ایران مرهون ممارست و تلاش‌های صادقانه شبانه‌روزی نیروهای مسلح مخصوصا سپاه پاسداران هست که از زحماتشان تقدیر و تشکر می‌کنیم. 

امام جمعه بنجار در ادامه از شعار سال جدید به عنوان یک حکم و فتوای شرعی یاد کرد و عمل به آن را به عنوان یک تکلیف شرعی بر همگان واجب دانست، و افزود: مردم و مسئولین باید مثل فتوای میرزای شیرازی راجع به تحریم تنباکو  در عهد مشروطیت به این فتوا عمل کنند تا اقتصاد کشور رونق بگیرد و به خارج وابسته  نباشیم.

وی در پایان به خشکسالی ۲۱ ساله در منطقه حساس و استراتژیک سیستان اشاره کرد و گفت: امسال بیشترین خسارت به کشاورزان و دامپروران منطقه سیستان وارد شده‌است، هرچند مسئولان مربوطه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مکاتبات زیادی راجع به انعکاس این خشکسالی به دولت داشتند، ولی نکته مهم این است که نتیجه این پیگیری‌ها و مکاتبات چه بوده‌ است؟ چه چیزی عاید مردم می‌شود؟ آیا جبران خسارت و غرامت سریع و بدون فوت وقت انجام خواهد شد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین پارسا همچنین گفت: مردم مرزدار غیرتمند و ولایتمدار منطقه سیستان منتظر اقدامات مؤثر مسئولان ذیربط هستند تا امیدشان به زندگی احیاء شود و تنگه اُحُد جمهوری اسلامی خالی از سکنه نشود.

حسین قدس نیا

انتهای پیام

نظر شما