شناسهٔ خبر: 25112438 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بوگدانوف: به قطعنامه ۲۲۵۴ درباره یکپارچگی اراضی و حاکمیت ملی سوریه پایبندیم

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا پایبندی مسکو به قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت را اعلام کرد که تاکیدی بر حفظ حاکمیت ملی و یکپارچگی اراضی سوریه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در گفت‌وگو با این شبکه گفت: بیانیه‌های مشترک روسیه و آمریکا و نتایج کنفرانس‌ها و نشست‌های سوچی و آستانه بدون تردید تاکیدی بر حفظ حاکمیت ملی و یکپارچگی ارضی سوریه است.

قطعنامه 2254 شورای امنیت که با مشارک 19 کشور مرتبط با بحران سوریه سه سال پیش به تصویب رسید علی‌رغم اینکه بر وحدت ارضی و حاکمیت ملی سوریه تاکید می‌کند اما انتقادهای جدی درباره سرنوشت اسد و یا حاکمان آتی سوریه به آن وارد است.

وی با بیان اینکه حمله سه‌گانه به سوریه بر روند حل سیاسی بحران این کشور که جایگزینی ندارد، تاثیر سوء گذاشته است، ابراز امیدواری کرد، دور جدید مذاکرات مستقیم سوریه در ژنو در سریعترین زمان ممکن برگزار شود.

بوگدانوف تصریح کرد، دادن سامانه‌های دفاعی "اس ۳۰۰" به سوریه مورد توجه است اما از سوی غرب درخواست‌هایی منبی بر عدم اقدام در این باره دریافت کردیم. پس از حمله بدون دلیل آمریکا و متحدانش به سوریه، ملت این کشور باید در دفاع از حاکمیت ملی خود مجهز باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما