شناسهٔ خبر: 25112409 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«خونه خالی» در نمایشگاه کتاب

رضا استادی از عرضه اولین مجموعه داستان خود با نام «خونه خالی» در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  ایسنا،  این مجموعه داستان  در ۱۳۵ صفحه در نشر  برکه خورشید راهی بازار شده است.  

رضا استادی روزنامه‌نگار و نویسنده با بیان این‌که در اولین مجموعه داستان خود سوژه‌هایی اجتماعی را دستمایه کار خود قرار داده که برخی از آن‌ها با زبانی طنز نوشته شده است می‌گوید: داستان‌های «خونه خالی» حال و هوای اتفاق‌ها و رخدادهای اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ را دارد و از این حیث می‌توان گفت داستان‌ها فضای شهری دارد و وجه اجتماعی در آن‌ها غالب است. همچنین گسترش شبکه‌های اجتماعی، شکل‌گیری سبک‌های جدید و خاصی از زندگی مانند ازدواج سفید و آزادی‌های یواشکی موضوع‌هایی است که در کتاب به آن اشاره شده است.

به گفته او، طبقه متوسط در این داستان‌ها نقشی پُررنگ دارد و تاثیر فناوری بر زندگی شخصیت‌های داستان بسیار پُررنگ است. به همین دلیل برخی داستان‌ها عناوینی مرتبط با فناوری دارد. مثلا نام یک داستان «آیفون» است و نقش این گوشی تلفن همراه را بر زندگی یک خانواده روایت می‌کند. در دو داستان دیگر با نام های «تغییر وضعیت» و «شیفت دیلیت» هم چنین نگاهی حاکم است.

رضا استادی از روزنامه‌نگاران حوزه فرهنگ و هنر است که در کنار فعالیت در این عرصه، مدیریت روابط عمومی آثاری همچون: مختارنامه، یوسف پیامبر (ع)، شوق پرواز، کلاه پهلوی، معمای شاه و همچنین ساخت فیلم کوتاه و اجرای برنامه تلویزیونی را به عهده داشته است. از دیگر آثار او می‌توان به  «بدون تو غیرممکن بود» و «هیچ وقت نامزد نبودیم» اشاره کرد.

انتهای پیام

نظر شما