شناسهٔ خبر: 25112297 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جزئیات دستگیری سارقان خودپردازها

منبع: فارس

سرپرست پلیس آگاهی پایتخت گفت: سارقان دستگاه‌های خودپرداز 4 روز بعد از آخرین سرقت خود از فروشگاهی در نازی‌آباد تهران شناسایی و دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی سرپرست پلیس آگاهی پایتخت به بیان جزئیات دستگیری سارقان دستگاه‌های خودپرداز تهران پرداخت و اظهار داشت: در حدود یک هفته گذشته سرقت یکسری از دستگاه‌های خودپرداز را در سطح شهر تهران و شهرستان کرج شاهد بودیم که با توجه به اهمیت موضوع پیگیری آن در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: همکاران ما در اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت توانستند در 24 ساعت گذشته این باند 4 نفره را شناسایی و دستگیر کرده و به مقر پلیس آگاهی منتقل کنند.

در همین رابطه:

عکس/ بازداشت سارقان دستگاه خودپرداز

اعترافات یکی از اعضای باند سرقت خودپردازها

این مقام ارشد پلیس آگاهی متذکر شد: دستگیرشدگان به سرقت 5 دستگاه خودپرداز در تهران اعتراف کردند؛ همچنین مواردی از سرقت خودپرداز در کرج گزارش شده که همینک با پلیس آگاهی کرج در حال بررسی هستیم.

وی افزود:‌ از این افراد ماسک و دستکشی که در زمان سرقت از آن استفاده می‌کردند کشف و ضبط شد؛ همچنین قسمتی از وجوه سرقتی و سه دستگاه خودروی مسروقه نیز به دست آمد.

این مقام ارشد پلیس آگاهی به شگرد این سارقان در سرقت پرداخت و تصریح کرد: این افراد ابتدا محل را شناسایی کرده سپس با یک دستگاه خودروی تندرو و یک دستگاه خودروی حمل بار به محل مراجعه کرده، خودپرداز را به سرقت برده و در محل خلوتی با تخریب دستگاه خودپرداز با سنگ فرز وجوه آن را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ یاراحمدی به سابقه‌دار بودن دستگیرشدگان پرداخت و گفت: این 4 نفر در سابقه خود سرقت محموله و سرقت خودرو را داشته‌اند و یکی از آنها در هنگام مرخصی اقدام به سرقت کرده بود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان وجوه سرقتی گفت: هر کدام از دستگاه‌ها 20 تا 30 میلیون تومان پول داشته‌اند.

وی قیمت هر کدام از دستگاه‌های خودپرداز را 150 میلیون تومان ارزیابی کرد و گفت: این دستگاه‌ها 60 میلیون تومان هم بیمه می‌شوند؛ اما خواهش ما از بانک‌ها این است که ضریب ایمنی دستگاه‌ها خود را افزایش دهند و با پلیس همکاری بیشتری داشته باشند؛ این دسته از خودپردازها با 4 پیچ به زمین ثابت شده بودند و به راحتی سرقت شده بودند.

این مقام ارشد پلیس آگاهی به دستور فرمانده تهران بزرگ به کلیه کلانتری‌ها اشاره و اعلام کرد: به کلیه کلانتری‌ها دستور داده شده که در حوزه استحفاظی با بانک‌ها و فروشگاه‌ها همکاری داشته باشند و به آنها مشاوره‌های پلیسی را ارائه دهند.

سرپرست پلیس آگاهی پایتخت آخرین سرقت این باند را 26 فروردین ماه از فروشگاهی در نازی‌آباد عنوان کرد و گفت:‌4 روزبعد از آخرین سرقت، این افراد شناسایی و دستگیر شدند؛ این افراد از اسفند 96 تا 26 فروردین این سرقت‌ها را انجام دادند.

سرهنگ یاراحمدی در خصوص اینکه هر کدام از سرقت‌ها چه مدت طول می‌کشید گفت:‌این سارقان بسیار سریع عمل کرده و هر سرقت بین 5 تا 6 دقیقه طول می‌کشید.

این مقام ارشد پلیس آگاهی به عملکرد مأموران پلیس آگاهی پرداخت و گفت:‌در تعطیلات نوروزی امسال جرایم خشن 16 درصد کاهش و کشفیات پلیس آگاهی 24 درصد افزایش یافته است و پلیس آگاهی برخورد با جرایم خشن را یکی از اولویت‌های خود قرار داده و با کسانی که  نظم و امنیت شهروندان را به مخاطره بیندازند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد.

نظر شما