شناسهٔ خبر: 25112253 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسجد جامعی: کارخانه سیمان ری آسیبی ندیده است

R1491/P1014142/S2,25/CT12

عضو شورای شهر تهران گفت: شایعاتی در مورد آسیب دیدن کارخانه سیمان بخاطر فیلم‌برداری سریال پایتخت در هفته‌های گذشته مطرح شد که طی بازدید مشخص شد که این مجموعه آسیبی ندیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در بازدید از این کارخانه خاموش گفت: سیمان ری نخستین کارخانه سیمان خاورمیانه است که در زمان پهلوی اول ساخته شد. بعدها جنگ جهانی پیش آمد و تمام کارخانه‌های مشابه آن در آلمان از بین رفت. از این جهت این کارخانه برای آلمانها و از جمله شرکت‌های زیمنس و مان هم اهمیت تاریخچه‌ای دارد. در ایران بعد از انقلاب این کارخانه بخاطر مسایل زیست محیطی تعطیل شد در حالی که دستگاهها و تجهیزات آن سالم بود و هنوز هم گویا سالم است و ژنراتور آن قدرت تولید 2.5 مگاوات برق دارد. از زمان دولت اصلاحات و وزارت آقای جهانگیری عزم ما بر این بوده که این مکان تبدیل به موزه صنعت شود. خوشبختانه مالک این مجموعه هم عرق ملی قابل تحسینی دارد و در این زمینه تعامل خوبی با مسئولین داشته است.

وی تصریح کرد: زمین‌های نسبتا وسیع متعلق به کارخانه اکنون این امکان را فراهم ساخته که در قالب یک طرح بزرگتر، افتتاح موزه صنعت که فاز اول آن 28 اردیبهشت انجام می‌شود، سرآغاز طرح جدیدی برای توسعه ری باشد. طرحی که جوانب اجتماعی و فرهنگی ری را با تکیه بر ظرفیت‌های گردشگری آن توسعه داده و موجب رونق این منطقه شود.

مسجدجامعی گفت: من از شنیدن شایعاتی در مورد آسیب دیدن این مکان بخاطر فیلم‌برداری سریال پایتخت در آن، نگران شدم و دیدار امروز من در واقع برای بررسی این شایعه بود که خوشبختانه آثاری از صدمه دیدن و یا تخریب در کارخانه مشاهده نکردم. از طرفی برای رفع نگرانی دایمی بابت این موضوع پیشنهاد کردم پس از افتتاح فاز اول موزه دیدار از این مکان برای عموم آزاد شود و این عامل قطعا سبب نظارت مستمر و حفظ آن خواهد بود.

خلیل آبادی دیگر عضو شورا نیز به رفع برخی مشکلات مردم ساکن در اطراف کارخانه در کوتاه مدت اشاره کرد و از قول مسئولین شهرداری منطقه گفت که در تعامل بین شهرداری ، مالک محترم کارخانه و قوه قضاییه بزودی اتفاقهای خوبی در این ناحیه خواهد افتاد.

وی تصریح کرد:با توجه به گلایه‌های برخی ساکنان محلی از مدیریت کارخانه، دو عضو شورای شهر و مقامات شهرداری منطقه قول دادند که کارگروهی برای رسیدگی به این شکایات و حل و فصل مشکلات بین کارخانه سیمان و برخی همسایگان تشکیل دهند.

انتهای پیام/

نظر شما