شناسهٔ خبر: 25112178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خبر داد:

آمادگی کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه برای برگزاری محفل‌های ادبی

کرمانشاه- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از آمادگی برای برگزاری محفل‌های ادبی با همکاری شاعران و نویسندگان در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، بمناسبت میلاد امام حسین(ع) و سالروز بزرگداشت شاعر شیرین سخن ایرانی سعدی شیرازی، محفل شعر و ادب فارسی با حضور معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، ابراهیم مرادی عضو شورای اسلامی شهر، فرشید یوسفی، علی لیمویی، علی اشرف جلیلی و سایر شاعران و نویسندگان برجسته و مطرح کرمانشاهی روز جمعه ۳۱ فروردین ماه در محل سالن همایش های کتابخانه های عمومی امیرکبیر برگزار شد.

معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، سعدی شیرازی را یکی از اسطوره های شعر و ادب فارسی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اول اردیبهشت ماه در تقویم ملی ایرانیان همزمان با سالروز تولد شیخ اجل سعدی شیرازی که فرهنگوران او را به‌عنوان استاد سخن می‌شناسند، یاد روز سعدی نام گرفته است.

حسنی خونسار در ادامه ضمن تشکر از شاعران گرانقدر کرمانشاهی جهت حضور در این محفل عنوان کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی آمادگی این را دارد که در برنامه های مختلف از قبیل نشست های شعرخوانی، تحلیل و بررسی کتاب های شاعران برجسته کرمانشاهی و کشوری با این عزیزان همکاری داشته باشد.

وی این محفل را در سال جدید نوید خوبی برای برنامه های آتی این اداره کل با شاعران و نویسندگان بومی دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم از حضور این عزیزان در شهر و استان کرمانشاه کمال استفاده ببریم.

در ادامه استاد فرشید یوسفی شاعر و نویسنده نام آشنای کرمانشاه ضمن تبریک این ایام گفت: در سال گذشته در روز ۱۷ اسفند سالروز تشکیل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور در کتابخانه امیرکبیر و شرکت در طرح کتابخانه گردی با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان دیدار و گفتگو کردم.

وی در ادامه تاریخ این محفل را سال گذشته در نظر گرفته شد که تقابل میلاد امام حسین(ع) و سالروز بزرگداشت استاد سخن سعدی شیرازی را به فال نیک میگیریم.

در ادامه ابراهیم مرادی عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در این جلسه عنوان کرد: شهرداری کرمانشاه در خدمت شاعران، نویسندگان و فرهنگ دوستان کرمانشاهی هستیم و با توجه به پایین بودن بودجه های فرهنگی در شهر ها سعی داریم در سال ۹۷ این بودجه را افزایش دهیم.

وی در ادامه به برنامه‌های مشترک شهرداری کرمانشاه و اداره کل کتابخانه های عمومی در سال ۹۶ اشاره داشت و گفت: سعی داریم  در سال ۹۷ برنامه های بیشتری در زمینه فعالیت های فرهنگی که یکی از مهمترین آنها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهر کرمانشاه است را با این اداره کل داشته باشیم.

در ادامه شاعران مطرح و شناخته شده کرمانشاهی چون فرشید یوسفی، علی لیمویی، ایرج هندی، علی اشرف جلیلی، میرزایی، خسروی و .... به شعر خوانی پرداختند.

نظر شما