شناسهٔ خبر: 25112156 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست نخست‌ وزیر ارمنستان برای گفتگو با اپوزیسیون

نخست وزیر ارمنستان امروز (شنبه) خواستار گفتگوی سریع با اپوزیسیون شد که وی را به حفظ قدرت متهم کرده و خواستار برکناری‌اش شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، درخواست سرژ سرکیسیان، نخست وزیر ارمنستان با نهمین روز راهپیمایی‌های ده‌ها هزار نفری در اعتراض به انتصاب وی به عنوان نخست وزیر این کشور هم زمانی داشته است.

سرکیسیان در بیانیه‌ای اعلام کرد: من به شدت نگران تحولات سیاسی در کشور هستم و از نیکول پاشینیان، نماینده مردم می‌خوام تا گفتگوی سیاسی را با هدف جلوگیری از بحران در کشور آغاز کند. این گفتگو باید فورا صورت گیرد.

اما پاشینیان که رهبر معترضان نیز است گفته که برای گفتگو با دولت دیگر خیلی دیر شده است.

وی به خبرنگاران گفت: من از نخست وزیر می‌خواهم تا درخواست ما را بپذیرد. ما تنها آماده گفتگو در صورت کناره‌گیری او هستیم.

پارلمان ارمنستان روز سه شنبه با رای خود به سرکسیان اجازه داد تا نخست وزیر باشد؛ وی از ۲۰۰۸ تا ماه جاری میلادی رئیس جمهوری ارمنستان بود و این اقدام باعث شد تا اپوزیسیون شاهد به دست گرفتن قدرت توسط وی باشند.

براساس قانون اساسی تجدیدنظر شده ارمنستان در سال ۲۰۱۵، نخست وزیر این کشور اکنون قدرت نخست در کشور است و رئیس جمهوری بیشتر یک مقام فرمایشی محسوب می‌شود.

فعالان اپوزیسیون امروز در سراسر ایروان، پایتخت ارمنستان دست به راهپیمایی زده و پرچم ارمنستان را در دست داشتند و فریاد "موقعیت خود را حفظ کنید، به سرژ نه بگویید" سر دادند.

آنها همچنین چندین خیابان را مسدود و تحصن کردند. پلیس روز جمعه ۲۰۰ تن را بازداشت کرد.

وزارت دفاع ارمنستان همچنین از معترضان خواسته تا خیابان‌های منتهی به این وزارتخانه را خالی کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما