شناسهٔ خبر: 25111685 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاینات پزشکی 2500 زائر حج خراسان رضوی تکمیل شد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: معاینات پزشکی 2500 زائر حج تمتع در این استان به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

سید مجتبی احمدی روز شنبه در همایش توجیهی پزشکان حج تمتع افزود: تاکنون اسامی 10 هزار و 690 نفر از زائران حج تمتع در سایت جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به ثبت رسیده است.
وی اظهار کرد: از 2500 زائری که معاینات پزشکی آنان به اتمام رسیده است 11 نفر به دلیل مشکلات سلامتی رد صلاحیت شدند.
وی گفت: علاوه بر این پرونده 1930 نفر نیز در حال بررسی مجدد و معاینات 6 هزار و 160 نفر هم هنوز آغاز نشده است.
احمدی افزود: امسال 37 پزشک از خراسان رضوی در حج تمتع به زائران بیت‌ الله ‌الحرام خدمت ‌رسانی می ‌کنند.
وی اظهار کرد: جلسات توجیهی این پزشکان اول اردیبهشت و بازآموزی‌ آموزشها روزهای 30و 31 خرداد ماه و اول تیر ماه امسال با همکاری جمعیت هلال احمر و مدیریت حج و زیارت استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌ شود.
وی گفت: در این دوره های آموزشی آخرین اطلاعات و دانش ‌های روز یادآوری و بازآموزی می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: آموزش حجاج و زائران به ‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته تا با بینش و اطلاعات کافی اعزام شوند و مشکلی در طول این سفر نداشته باشند.
وی با بیان اینکه تجهیزات امدادی، دارویی و درمانی از تهران ارسال می‌ شود و استانها فقط در امر اعزام پزشک با کیف امداد و کمک‌ های اولیه فعال هستند، اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد مراجعات در ثبت نام‌ ها و افزوده شدن 6 کاروان به تعداد کاروان ‌های موجود، در صورت نیاز سه یا چهار پزشک دیگر به تعداد پزشکان اعزامی از خراسان رضوی افزوده می ‌شود و هر پزشک 2 کاروان 135 تا 160 نفره را مدیریت ‌می ‌کند.

* اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسان رضوی به حج تمتع
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی نیز گفت: امسال 10 هزار و 780 زائر در قالب 78 کاروان از این استان به حج تمتع اعزام می ‌شوند.
جواد شاد از پزشکان خواست نتایج معاینات را در طول هفته جاری به صورت کامل در سامانه ثبت کنند تا اختلالی در برنامه های پیش بینی شده سازمان حج و زیارت و کاروانها ایجاد نشود.
7496 / 6053

نظر شما