شناسهٔ خبر: 25111359 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شیراز| بالگرد بدون سرنشین زنده‌یاب در نمایشگاه کیش رونمایی می‌شود

R41382/P1486/S6,61/CT11

بالگرد بدون سرنشین زنده‌یاب که توسط بسیجیان شیرازی طراحی شده این هفته در نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، جواد مرادپور مجری برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: این بالگرد بدون سرنشین که به سامانه‌های خاص مجهز است توان تصویربرداری آنلاین در ارتفاع 10 کیلومتری را دارد و در آن نیز سنسور‌های خاص زنده یاب نیز تعریف شده است.

مرادپور به جزییات برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه از سوم تا ششم اردیبهشت 97 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برگزار و در آن شرکت‌های مختلف از سراسر کشور از جمله استان فارس در عرصه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش می‌گذارند.

وی با بیان این نمایشگاه به دنبال تکمیل زنجیره علم و فناوری، تجاری سازی و ورود به بازار جهانی است افزود: 57 شرکت برای حضور در نمایشگاه فناوری اطلاعات کیش اعلام آمادگی کرده‌اند که در مجموع در 260 به ارائه آخرین محصولات خود می‌پردازند.

مرادپور تصریح کرد: در کنار این نمایشگاه سمینارهای تخصصی در مرکز همایش‌های جزیره کیش برگزار و در کنار آن نیز برنامه‌های جذاب همانند بازی‌ و مسابقه‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.

مجری نخستین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش بیان کرد: در این نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده پردازان در حوزه IT از تهران، کرمان، یزد، هرمزگان، مازندران و سایر استان‌ها شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم حمایت از فکر و ایده ایرانی و همچنین تبدیل ایده‌ها دستاورد مهم این نمایشگاه باشد بیان کرد:  برگزاری این نمایشگاه در سال آینده و آن هم در همین تاریخ پیشنهاد شده که امیدواریم مورد موافقت قرار گرفته و سال آینده را بهتر از امسال برگزار کنیم.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به برگزاری رویداد استارتاپی جاده ابریشم با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی از 29 و 30 فرودین امسال اظهار داشت: نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات تکمیل کننده این برنامه است و در آن برگزاری سمینار آموزشی، کارگاه تخصصی رویدادهای استارتاپ، بازی‌های کامپیوتری و ساخت اپلیکیشن پیش‌بینی شده است.

امیر سوداگران با اشاره به اینکه توجه به توسعه مولفه‌های مختلف فناوری اطلاعات در برنامه‌های قرار گرفته است افزود: در این زمینه ابزارهای متنوع و اپلیکیشن‌های مختلف با محوریت معرفی کیش  آماده شده که در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: شبکه وایفای رایگان آی‌کیش نیز راه اندازی شده که در این راستا بیش از 20 خدمت به کیش‌وندان و گردشگران ارائه می‌شود که این طرح نیز توسعه می‌یابد.

به گزارش تسنیم، مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات با عنوان کیتکس ساعت 17 عصر روز دوشنبه سوم اردیبهشت 97 در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود. همچنین این نمایشگاه تا روز ششم اردیبهشت هر روز از ساعت 17 تا 22 پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/م

نظر شما