شناسهٔ خبر: 25111181 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

معرفی دو کشور ارزان برای سفرهای خاطره‌انگیز بهاری

این روزها استانبول و گرجستان در اولویت انتخاب مسافران قرار گرفته چون می‌توانید لیر و لاری با خود ببرید و نیازی به خرید دلار هم ندارید.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

در این‌ روز‌های بهاری بهترین فرصت برای خرید تور و دیدن شهر‌های جدید است. مهم‌ترین دلیل این است که در این روز‌ها که از تعطیلات عید گذشته و تعطیلات تابستانی آغاز نشده قیمت تور ارزان‌تر و دامنه انتخاب بیشتر هتل و پرواز‌ها در اختیار شماست. هوا هم از تمام سال دلچسب‌تر است و طول روز طولانی برای گشت زنی در شهر‌های زیبا را دارید این روزها در اولویت انتخاب مسافران استانبول و گرجستان قرار گرفته چون می‌توانید لیر و لاری با خود ببرید و نیازی به خرید دلار هم ندارید.

 

استانبول؛ مقصدی زیبا و خرید‌هایی ارزان

خرید در تور استانبول خود می‌تواند به تنهایی یکی از دلایل اصلی سفر به این شهر پر‌جاذبه باشد. خرید در پالادیوم و فروم و مرکز خرید جواهر یا حتی در خود خیابان استقلال برایتان هیجان‌انگیز و لذت بخش است تمامی برند‌های دنیا را در این مراکز خرید می‌بینید و با تخفیف‌های خوب در این روز‌ها خرید می‌کنید هر ساله فستیوال خرید استانبول در بهار شروع می‌شود و تمامی برند‌ها مخصوصا مارک‌های ترک بهترین تخفیف‌ها را دارند.

این روز‌های بهاری برای سفری کوتاه و کم هزینه که اقامتی خوب و دلنشین داشته باشید بهترین زمان سفر به استانبول است. مخصوصا که هتل‌های خوب با کیفت اروپایی دارد که با معماری زیبایشان دلتان می خواهد همیشه در این هتل‌ها اقامت کنید. نگران هزینه اقامت نباشید همیشه هتل‌های استانبول کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسبی دارند و بهترین خدمات را ارائه می‌کنند. در برنامه‌ریزی تور‌های آژانس مقتدر سیر تابان این هتل‌ها دیده شده که تمامی آنها دارای صبحانه‌های رنگی ترکی هستند.

 

در کوچه پس کوچه‌های محله سلطان احمد و خیابان تقسیم قدم بزنید بگذارید در این روز‌های بهاری تمام وجودتان سر‌شار از انرژی نو و تازه شود با همسرتان به کافه‌های دوست داشتنی استانبول بروید و در کنار قهوه ترک باقلوا را حتما امتحان کنید طعم لذیذ این باقلوا شما را همیشه عاشق نگاه می‌دارد!

یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های استانبول مسجد آبی ۴۰۰ ساله‌ای‌ است که خود ترک‌ها آن را مسجد سلطان احمد می‌نامند در میان روزتان از آن بازدید کنید این کاشی‌کاری‌های درون مسجد آبی یادآور دریای مرمره برای قایق‌رانان است.

رسیدن به استانبول سخت نیست چون بدون ویزا وارد خاک ترکیه می شوید فقط توجه داشته باشید که گذر نامه شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ ورودتان به ترکیه داشته باشد.

شرکت‌های هواپیمایی ماهان، تابان، قشم ایر و زاگرس پرواز های متعددی را برای استانبول دارند شما در این روز‌ها که نرخ پرواز ها ارزان است می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز پرواز استانبول را انتخاب کنید و با خیال راحت وارد این شهر شگفت انگیز و دوست داشتنی شوید.

برای سرگرمی بچه‌ها در سفرتان یک روز آنها را به شهر بازی ویالند ببرید که چیزی شبیه همان دیزنی لند است خودتان هم از روزتان لذت می‌برید چون در این شهر بازی رستوران‌های خوب و مرکز خرید هم وجود دارد که حسابی خوش می گذرد. اصلا تمام گشت و گذار استانبول یک طرف خوردن غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه ترکی یک طرف، در منطقه سلطان احمد کباب علی نازیک و مرغ مزه‌دارشده سلطان ، هوش از سرتان می‌برد به باغ‌رستوران Babylonianبروید و به‌ غیر از غذاهای دریایی آماده ، غذاهای سنتی ترکی این رستوران را نیز از دست ندهید . دو غذایی که باید طعم‌شان را در این رستوران چشید موتانکانا (Mutancana) و کباب پخته‌شده در سفال است. خوردن چنین غذاهایی در محیط سنتی آسیای میانه بسیار لذت‌بخش و فراموش نشدنی است. در همین روز‌های زیبای بهاری تا فرصت هست برای سفر به استانبول چمدان ببنید برای مشورت و خرید تور با کارشناس‌های آژانس مقتدر سیر تابان تماس بگیرید و با خیالی آسوده از استانبول‌‌گردی لذت ببرید.

 

 گرجستان؛ مقصدی تاریخی اما با جاذبه‌های مدرن

تفلیس در این سال‌ها به شدت رو به پیشرفت و توسعه صنعت توریسم بوده است مقصدی که پتانسیل‌های زیادی برای گذراندن اوقات برای تمامی گرو‌ه های سنی و هر سلیقه سفری دارد هم دارای مراکز خرید بزرگ و خوب است و هم بعد تاریخی قوی دارد با قدم گذاشتن در تفلیس احساس می‌کنید در شهری هستید که علاوه بر سبک و سیاق اروپای شرقی و مدرن دارای یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌ها و ماجراها و افسانه‌های تاریخی‌است. با ورودتان به تفلیس مجسمه مادر گرجستان را می‌بینید که بیست متر ارتفاع دارد. در دست راست این بانو با لباس محلی شمشیری به معنی سلحشوری و تهدید دشمن ها و در دست چپ، جامی به نشانه مهمان نوازی و استقبال از دوستان قرار دارد.

بهترین زمان سفر به تفلیس قطعا بهار است در این روز‌های بهاری که هم نرخ تور ارزان است و از ازدحام مسافران کاسته شده بهترین وقت است. سفر به تفلیس برایتان بسیار ساده است در سال‌های اخیر پرواز‌های خوب زیادی به تفلیس ایجاد شده که راحت ترین و بهترین آن قشم ایر است با در نظر گرفتن این موضوع آژانس مقتدر سیر تابان تور‌های منظم و خوبی را ترتیب داده که می‌توانید با تماس گرفتن از شرایط آن مطلع شوید اما نکته مهم در مورد هتل‌های گرجستان را به یاد داشته باشید که هتل‌های سه‌ستاره خیلی خوبی ندارد و بهتر این است که برای راحتی خیال خودتان هتل‌های ۴ و ۵ ستاره را برای اقامتان انتخاب کنید که از شب‌های اقامت در هتل‌های تفلیس لذت ببرید.

 

اگر دوست دار هیجان در سفرتان هستید به پارک متاسمیندا بروید و در این پارک دارای بلندترین چرخ و فلک شهر است که می‌توانید تفلیس را از مرتفع ترین نقطه‌اش تماشا کنید.

در طول روزتان بخاطر هوای مطبوع بهاری می‌توانید با قدم زدن به خیلی جاها برسید از میدان آزادی گرفته تا خیابان روستاولی که تاریخی ترین خیابان زنده امروزی تفلیس بشمار می‌رود. اگر علاقه‌مند به هنر اروپای شرقی هستید حتما به بازدید موزه هنر‌های زیبا آن بروید و در خیابان های بخش قدیمی شهر عکاسی کنید بخصوص هنگام غروب آفتاب که تصویری خیال انگیز برایتان می‌سازد.

برای خرید و گشت زنی به بازار VAGZALI بروید البته در این بازار علاوه بر خرید سوغاتی محلی شما می‌توانید بخشی از بافت واقعی جامعه و فرهنگ مردم گرجی را ببینید. اما برای خرید از برند‌های معروف اروپایی و ترک  «تفلیس‌ مال» و «گود ‌ویل» بهترین پاساژها برای خریدتان است چون هم به راحی به خرید می پردزید و هم انواع رستوران، کافی شاپ و از هم محل بازی برای فرزندان عزیزتان را دارد که شما هم می توانید به راحتی خرید کنید.

سفر به خاک گرجستان دیگر نیازی به ویزا ندارد و خیلی راحت شده، همین آخر هفته در کنار خانواده با تور گرجستان و با تخفیف‌های استثنایی که این روز‌های بهاری دارد راهی سفر شوید و از کشف سرزمینی جدید لذت ببرید.

 

 

 

نظر شما