شناسهٔ خبر: 25111159 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های بین دانشگاهی:

امسال در دو رشته مسابقات بین دانشگاهی شرکت می کنیم

تهران – ایرنا – رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های بین دانشگاهی، گفت: امسال با توجه به مشکلات مالی و ارزی امکان اعزام همه رشته های مسابقات بین دانشگاهی را نداشتیم و در دو رشته از مجموع پنج رشته شامل بسکتبال زنان و مردان و فوتسال شرکت می کنیم.

صاحب‌خبر -

بهرام قدیمی روز شنبه در نشست خبری در محل کمیته ملی المپیک گفت: امسال ما در دو رشته از مجموع پنج رشته این رقابت ها شرکت می کنیم که شامل بسکتبال زنان و مردان و فوتسال است، اما قطعا در سال های آینده با جذاب حامی مالی بیشتر و حمایت های جدی تر وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های مرتبط حضور پررنگ تری در مسابقات بین المللی بین دانشگاهی در آنتورپ بلژیک خواهیم داشت.
قدیمی گفت: تمام تلاش ما بر این است که از سال آینده در تمامی رشته های مسابقه ای شرکت کنیم.
وی با بیان اینکه مسابقات بین دانشگاهی جای خوبی برای شناسایی استعدادهای بکر و توانمند حوزه دانشگاهی و دانشجویی است، اضافه کرد: اگر چه در مسابقات بین دانشگاهی، دانشجویان از کشورهای مختلف جهان با فرهنگ ها و زبان های مختلف حضور دارند، اما در مجموع با حضور نخبگان جهان و با یک همدلی و هم گرایی خاص برگزار می شود که از ارزش خاصی برخوردار است.
رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های بین دانشگاهی با اشاره به اینکه نوزدهمین دوره مسابقات بین دانشگاهی با حضور دانشجویان ورزشکار 33 کشور جهان در پنج رشته ورزشی برگزار می شود، گفت: این رقابت ها از سه شنبه (چهارم اردیبهشت ماه ) به میزبانی دانشگاه انتورپ بلژیک آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد یافت.
به گفته قدیمی، کاروان ورزشی ایران شامل دختران و پسران ورزشکار و مربیان آنان 43 نفر هستند که روز سوم اردیبهشت ماه تهران را به مقصد بلژیک ترک می کنند.
وی ادامه داد: ورزشکاران بزرگ و صاحب نام کشور چون علی دایی، سعید معروف، محمد موسوی، محمد اکبری، صمد نیکخواه بهرامی و تعداد زیاد دیگری از ورزشکاران به نام کشور به عنوان دانشجو در این رقابت ها شرکت کرده اند که اهمیت و جایگاه این رقابت ها را نشان می دهد.
در رشته فوتسال مردان تیم هایی از دانشگاه های بارسلونا اسپانیا، لندن، ادینبورگ اسکاتلند، انتورپ و لیون بلژیک، روسیه، ایتالیا و آلمان حضور دارند.
در این رقابت ها تیم بسکتبال پسران دانشجو با تیم هایی از کشورهای کرواسی، روسیه ، لبنان و اسپانیا هم گروه است. تیم بسکتبال دختران دانشجو نیز با تیم هایی از انگلستان، اسپانیا، ایتالیا و لبنان رقابت می کند.
رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های بین دانشگاهی خاطر نشان کرد: قصد داریم از سال آینده در دو رشته فوتبال و فوتسال زنان نیز حضور جدی تری داشته باشیم.
قدیمی ادامه داد: در تقویم ورزش های بین دانشگاهی در سال 2018 برنامه های دیگر برنامه ریزی شده است که مسابقات تنیس دختران و پسران دانشجو در آبان ماه در روسیه ، مسابقات فوتبال زنان آذر ماه در بلژیک و مسابقات زمستانی بین دانشگاهی بهمن ماه به میزبانی اتریش برگزار خواهد شد.
قدیمی در ادامه همچنین به راه اندازی کمیته استعدادیابی در فدراسیون ملی ورزش های بین دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این بخش با هدف شناسایی استعدادهای برتر دانشجویی و دانش آموزان سال آخر دبیرستان فعالیت خود را آغاز می کند و امیدواریم بتوانیم نفرات برتر را شناسایی و از سال های آینده تیم ها با قدرت بیشتری روانه این رقابت ها شوند.
وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر همکاری و مشارکت بیشتر با فدراسیون های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان داشته ایم و امیدوارم ایران بتواند امسال در رشته های تنیس روی میز و اسکی میزبان رقابت های بین دانشگاهی شود.
حسین شمس سرمربی تیم فوتسال دانشجویان ایران در رقابت های بین دانشگاهی نیز گفت: تیم فوتسال اعزامی به این رقابت ها ترکیبی از دانشجویان برتر کشور است که البته سه نفر آنان افتخار این را دارند که پیراهن تیم ملی را نیز برتن دارند.
وی ادامه داد: تیم های دانشگاهی قدرتمندی همه ساله در این رقابت ها حضور دارند و ما طی 10 دوره حضور در این رقابت ها همیشه عنوان قهرمانی یا نایب قهرمانی را از آن خود کرده ایم .
شمس افزود: بسیاری از ورزشکاران و فوتسالیست های خوب کشورمان با حضور در این رقابت ها شناسایی و به تیم ملی دعوت شدند یا بسیاری از بازیکنان صاحب نام چون علی دایی یا مهدی مناجاتی در دوره های مختلف رقابت های بین دانشگاهی حضور داشته اند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **1828**1584

نظر شما