شناسهٔ خبر: 25110922 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

دستاورد بزرگ دفاع استقلال؛ همه برای یکی

صاحب‌خبر -

استقلال در نبود سه هافبک تدافعی اصلی تیم موفق شد در اکثر دقایق بازی زهر حملات الهلال را به خوبی بگیرد. این اتفاق فقط با یک دفاع تیمی منسجم به دست می‌آمد که شفر موفق شد آن را با بازیکنان‌اش در زمین پیاده کند.


استقلال بعد از حضور شفر تلاش برای رسیدن به یک دفاع تیمی منسجم را شروع کرد و حالا در روزهای پایانی فصل شفر می‌تواند ادعا کند که این فهم را در بازیکنان‌اش به وجود آورده که خوب و منسجم و در کنار هم دفاع کنند. استقلال حالا در بازی برابر الهلال و در غیاب ابراهیمی، چشمی و باقری، مهمترین هافبک‌های دفاعی تیم، همچنان استوار و محکم برابر حملات حریف می‌ایستد و شجاعیان نقش دفاعی این بازیکنان را به عهده می‌گیرد.


تصویری که محل تکل‌ها و قطع توپ‌های درست بازیکنان استقلال را نشان می‌دهد به خوبی بیان‌کننده استراتژی شفر برای جلوگیری از پرتعداد شدن حملات حریف است. به جز ۴ مورد، همه تکل‌ها و قطع‌توپ‌های استقلالی‌ها خارج از یک سوم دفاعی خودشان بوده است. یعنی پیش از آن که الهلال همراه با توپ وارد بخش دفاعی استقلال شود.

 

داریوش شجاعیان با ۶ تکل و قطع توپ موفق نقش پررنگی در عملکرد دفاعی قابل قبول استقلال داشته است. خط حضور شجاعیان نشان از تلاش ویژه او در غیاب هافبک‌های تدافعی اصلی استقلال در بخش تدافعی دارد. فقط سه قطع‌توپ و تکل در یک‌سوم دفاعی الهلال اتفاق افتاده است. این نکته هم نشان می‌دهد شفر از بازیکنان‌اش خواسته بود برای اجرای پرس منتظر حضور الهلالی‌های در میانه زمین باشند و انرژیىشان تا پایان بازی تحلیل نرود.


تصویر دفع توپ‌های استقلالی‌ها هم نشان می‌دهد مدافعان آبی‌پوش در باکس دفاعی هم عملکرد قابل قبولی داشتند. به گزارش نود، دفع‌ توپ‌های استقلالی‌ها باعث شد تا مهاجمان الهلال کمتر در شرایط مناسب شوتزنی قرار بگیرند و فقط دو شوت‌شان در چارچوب بود. در حالی که ۱۲ شوت خارج از چارچوب داشتند و یک شوت بلاک شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما