شناسهٔ خبر: 25109205 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تبدیل فرودگاه امام (ره) به هاب مسافری منطقه ضروری است

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: برای تبدیل فرودگاه امام (ره) به هاب منطقه، باید ظرفیت مسافری این فرودگاه به بیش از 50 میلیون مسافر در سال افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت:« شهرام آدم نژاد » افزود: انتظار داریم با راه اندازی ترمینال ایرانشهر و افزایش ظرفیت سالیانه مسافرپذیری شهر فرودگاهی به بالای 50 میلیون نفر، این فرودگاه به هاب مسافربری و ترانزیت منطقه تبدیل ‌شود.
مدیرعامل و رییس هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تاکید کرد: این یک آرزوی دیرینه است که مجموعه شهر فرودگاهی امام (ره) به هاب، مخصوصا در حوزه مسافربری تبدیل شود.
آدم نژاد سپس به پیش‌نیازهای تبدیل شدن شهر فرودگاهی به هاب منطقه اشاره کرد و افزود: ظرفیت ترمینال یک حدودا 5.5 تا 6 میلیون نفر در سال است، اما سالیانه بیش از 10 میلیون مسافر از طریق آن جابجا می‌شوند.
وی افزود: ترمینال سلام تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و یک ظرفیت سالانه 5 میلیون نفری به مجموعه شهر فرودگاهی اضافه خواهد شد، اما راه اندازی ترمینال ایرانشهر کمک خواهد کرد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به هاب منطقه تبدیل شود.
به گفته آدم نژاد، ترمینال ایرانشهر 400 هزار مترمربع مساحت دارد و یک ابر پروژه فرودگاهی محسوب می‌شود و امیدواریم کلنگ احداث این ترمینال در سال جاری به زمین بخورد.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) یاآورشد: در حال حاضر فراخوان جذب پیمانکار داده شده است تا 240 هکتار از منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عنوان منطقه پیشران شروع به فعالیت کند.
آدم‌نژاد در پایان تصریح کرد: تهران برای توسعه لجستیک به زیرساخت‌های مناسبی نیاز دارد و بهترین منطقه برای توسعه این مهم در تهران، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است.
به گزارش ایرنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اواخر سال گذشته در جریان بازدید از فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی از افزایش 14 درصدی ظرفیت این فرودگاه نسبت به سال 95 خبر داد و گفت: تلاش داریم تا بتوانیم ترمینال سلام را برای تابستان سال 97 آماده بهره‌برداری کنیم که با این اقدام ظرفیتی حدود ظرفیت ترمینال شماره یک فرودگاه اضافه شده و قطعا خدمت‌رسانی به مردم در این فرودگاه تسهیل می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما