شناسهٔ خبر: 25108684 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر دفاع از دو طرح مهندسان ایرانی در حرم امام حسین(ع) بازدید کرد+عکس

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در رأس هیأتی از مقامات کشوری و لشکری از دو طرح بزرگ بازسازی و توسعه عتبات که به‌ دست متخصصان ایرانی در حال اجراست، بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سیدعلی ادیانی نایب رئیس کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به‌ همراه مسعود شوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات از طرح مقاوم‌سازی و لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر سیدالشهدا(ع) و طرح توسعه حرم مطهر اباعبدالحسین(ع) بنام صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) بازدید کردند.

 

 

براساس این گزارش، طرح لاغرسازی و تقویت ستون‌های اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) به منظور تقویت بنای تاریخی حرم مطهر با بهترین مصالح، ابزار و فناوری اجرا می‌شوداین طرح، پیش‌نیاز پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر است.

 

 

در ابتدا قرار بود تنها گنبد جدیدی با ارتفاعی بلندتر از گنبد کنونی برای حرم ساخته شود اما زمانی که متخصصان ایرانی برای توضیح طرح به کربلا سفر کردند، از سوی عتبه حسینی درخواست شد که لاغرسازی و تقویت ستون‌های اطراف ضریح و بنای تاریخی حرم مطهر نیز انجام شود.

 

 

تا کنون کار تقویت و لاغرسازی سه ستون از چهارستون به پایان رسیده که با این کار فضای بیشتری در اختیار زائران برای طواف در اطراف ضریح و زیارت فراهم شده است.

 

 

پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال با اتمام کار لاغرسازی آخرین ستون، گنبد جدید که در کرمان ساخته شده است، به کربلا منتقل و نصب شود. 

انتهای پیام/

نظر شما