شناسهٔ خبر: 25108674 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سردار یزدی:

تضعیف قدرت سپاه از اهداف دشمنان کشور است

فرمانده سپاه محمدرسوال الله (ص) تهران گفت: تضعیف قدرت سپاه و از بین بردن ولایت فقیه از مهمترین اهداف دشمنان کشور و در راس آن‌ها آمریکا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در مراسم صبحگاه مشترک که صبح امروز در میدان صبحگاه سپاه تهران بزرگ برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان نظام تلاش می‌کنند با دروغ پردازی میان مردم و سپاه تفرقه و شکاف ایجاد کنند، اظهار داشت: تضعیف قدرت سپاه و از بین بردن ولایت فقیه از مهمترین و بزرگترین اهداف دشمنان کشور و در راس آن‌ها آمریکاست.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و متحدانش به خوبی دریافته‌اند که با تضعیف قدرت و از بین بردن ولایت فقیه، می‌توانند عزت و استقلال کشورمان را خدشه‌دار کنند.

فرمانده سپاه تهران با بیان اینکه مردان و زنان با ایمان در راه رضای خدا همیشه تلاش کرده و بر عهد و پیمانی که میان خود و خدایشان بسته‌اند، ثابت قدم و وفادار هستند، گفت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی شهدای گرانقدر ما تا آخرین نفس به عهد خود وفادار بودند و با شهادتشان این را به اثبات رساندند؛ امروز ما که با افتخار لباس سبز پاسداری را بر تن می‌کنیم، مدیون تمام عزیزانی هستیم که در دوران دفاع مقدس در راه دفاع از کشور به خاک افتادند، اما نگذاشتند پرچم جمهوری اسلامی ایران، عزت و اقتدار کشورمان زمین بخورد.

فرمانده سپاه تهران تصریح کرد: آنگاه که انقلاب اسلامی پیروز شد، امام خمینی (ره) با آگاهی کامل به اینکه در بلند مدت چه سعادت و دستاوردهای عظیمی شامل حال کشور می‌شود، دستور به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دادند که در آن جوانانی با سلاح و صلاحیت حضور پیدا کردند تا برای رسیدن به اهداف بزرگ جهاد کنند. تا به امروز پاسداران انقلاب حافظ نظام و دستاوردهای انقلاب بوده‌اند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

سردار یزدی با بیان اینکه سبزپوشان سپاه پاسداران اهل هیچ جناح و سیاسی کاری نبوده، نیستند و نخواهند بود، خاطرنشان کرد: سپاهیان انقلاب تنها حامی و پشتیبان یک جناح هستند و آن هم جناح انقلاب است که مقام معظم رهبری پرچم‌دار آن هستند.

وی با اشاره به مقاومت، ایثارگری و از خودگذشتگی جوانان پاسدار گفت: در آن دوران که سپاه به تازگی تشکیل شده بود، بدخواهان نظام در شهرهای مرزی کشور تمام توجه خود را به برهم زدن امنیت و آسایش مردم معطوف کرده بودند، به حدی که به نابودی نظام ما کمر همت بسته بودند؛ حتی به زمین‌های کشاورزی مردم هم رحم نکردند و در آن روزها این فرزندان امام خمینی (ره) در سپاه بودند که در مزارع کشاورزی حضور پیدا کردند تا مانع از به آتش کشیدن این زمین‌ها توسط دشمنان شوند.

سردار یزدی جهاد رزمندگان مدافع حرم در لباس پاسداری در خارج از مرزهای کشور در عراق و سوریه برای مبارزه با دشمنان قرآن و اسلام را ریشه در عاشورا دانست و گفت: چه در دوران دفاع مقدس در آن جنگ نابرابر و چه در عراق و سوریه که اسلام نیاز به یاری داشت، سپاه پاسداران بود که ثابت کرد اگر در کربلا هم می‌بودند، بدون هیچ درنگی به ندای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) لبیک می‌گفتند.

سردار یزدی  افزود: اینکه به دستور حضرت امام در قانون اساسی جمهوری اسلامی از سپاه به عنوان حافظ دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی یاد شده است از افتخارات بزرگ برای ما سبزپوشان پاسدار است.

وی خدمت به ملت را از بارزترین خصوصیات سپاه دانست و گفت: از بدو ظهور انقلاب اسلامی و ایجاد نهاد مقدسی با عنوان سپاه، بزرگترین دغدغه برادران و خواهران پاسدار خدمت‌رسانی به مردم بوده و تا امروز نیز به هر طریق ممکن تلاش کرده‌اند که دست رد به سینه هیچ احدی نزنند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه در زلزله اخیر استان کرمانشاه اوج اخلاص و کمک‌رسانی سپاهیان به نمایش گذاشته شد، گفت: از اولین روز این حادثه این برادران پاسدار بودند که برای کمک به هم‌نوعانشان در شهرستان سرپل ذهاب حضور پیدا کردند، در حالی که تا امروز هیچ خانه دائمی در کرمانشاه توسط هیچ کدام از دستگاه‌ها ساخته نشده است، برادران پاسدار توانستند ۵۰ خانه دائم برای مردم آسیب دیده و زلزله‌زدگان استان ایجاد کنند.

سردار یزدی در پایان با اشاره به خصومت و دشمنی‌های متعدد بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی علیه کشورمان گفت: سواستفاده از مشکلات معیشتی مردم و راه‌اندازی اغتشاشات در شهرهای کشور و به ویژه در کلان شهری مانند تهران خواسته و هدف اصلی دشمنان خارجی و دست نشانده‌هایشان در داخل کشور است؛ لذا آن‌ها در وهله اول امنیت ایران را نشانه گرفته‌اند که به حمدالله با بیداری و بصیرت سپاه دسیسه‌ها و توطئه‌های آن‌ها یکی پس از دیگری خنثی شده است.

نظر شما