شناسهٔ خبر: 25108459 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

رهبر در دیدار با نوریان خبر داد

صرفه جویی ۱۵ میلیاردی واحد علوم و تحقیقات با اجرای بخشنامه ساماندهی اعضای هیات علمی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با اجرای بخشنامه ساماندهی اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، تنها در واحد علوم و تحقیقات ۱۵ میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با دبیرکل و اعضای دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه گفت: از علی محمد نوریان که فرصت این دیدار را فراهم کرد، تشکر می کنم و امیدواریم شروع امسال که همزمان با ماه مبارک رجب و شعبان است، برای کشور و دانشگاه آزاد اسلامی پر خیر و برکت باشد.

وی با بیان اینکه حضور افراد دارای سابقه درخشان در دبیرخانه هیات موسس که از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مجموعه فعالیت داشتند را به فال نیک می گیریم، خاطرنشان کرد: از دبیرخانه هیات موسس تشکر می کنم که این جمع باسابقه را در کنار نیروهای جوان گردهم آورده است تا از ظرفیت همفکری آنان استفاده کنیم.

فرهاد رهبر با بیان اینکه اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی باید قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد، تاکید کرد: موضوع آینده پژوهی که از دستورکارهای دبیرخانه هیات موسس است، یکی از موارد لازم برای هر سازمان است و دبیرخانه هیات موسس دانشگاه باید در این خصوص توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود: اکنون بسیاری از ساختمان ها، آزمایشگاه ها و تجهیزات موجود در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بلااستفاده مانده اند و جذب نیرو براساس نیازهای واقعی دانشگاه صورت نگرفته در صورتی که اگر این اقدامات براساس مطالعه و آینده پژوهی انجام می شد، اکنون دانشگاه آزاد اسلامی مسیر هموارتری داشت.

رهبر با بیان اینکه اگر دبیرخانه هیات موسس استراتژی تدوین می کند، باید راهبردها با توجه به کاهش تعداد دانشجو و افزایش هزینه های جاری و عملی دانشگاه باشد، گفت: دبیرخانه باید راهکاری ارائه دهد که اکنون دانشگاه آزاد اسلامی چه کاری انجام دهد تا بتواند از وضعیت موجود عبور کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به اعضای دبیرخانه هیات موسس گفت: از شما به عنوان افرادی صاحب اندیشه کمک می گیرم و می خواهم مسائل مهم تر و اولویت دار را در دستورکار خود قرار دهید.

وی تاکید کرد: ما در تصمیم گیری ها باید همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، انسانی، اخلاقی و... را مد نظر قرار دهیم و راهکار ارائه کنیم.

رهبر با اشاره به بخشنامه اخیر دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص ساماندهی اعضای هیات علمی گفت: با اجرای این مصوبه، فقط در واحد علوم و تحقیقات حدود 15 میلیارد تومان صرفه جویی داشتیم و در جلسات هیات امنا که به منظور بررسی بودجه برگزار می شد، به جای آنکه 40 نفر از اعضای هیات امنای هر استان را به سازمان مرکزی دعوت کنیم، بنده به همراه سه تن از معاونان و همکاران به واحدهای مربوطه می رفتیم تا در هزینه و وقت واحدها صرفه جویی کنیم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما