شناسهٔ خبر: 25107998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

از سیستم ارزی کشور راضی نیستم

- همشهری آنلاین: رییس جمهور گفت: از سیستم ارز در چهار سال گذشته ناراضی بودم و از سیستم ارزی فعلی هم راضی نیستم باید سیستم سومی را تهیه کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت با اشاره به موضوع ارز نیز گفت: من در اینجا به صراحت می‌خواهم بگویم که از سیستم ارز در چهار سال گذشته راضی نبودم، از سیستم ارزی فعلی هم راضی نیستم و باید به یک سیستم سوم دست پیدا کنیم.

وی افزود: در ۴ سال گذشته، ارز کاغذی را با هواپیما و با مشکل می‌آوردیم و هواپیما را بیمه می‌کردیم. روحانی ادامه داد: در این بازاری که ارز می‌بردیم، عده‌ای که نیازمند واقعی بودند مثلا برای تولید، ارز به دستشان نمی‌رسید و مجبور می‌شدند بروند سراغ همان دلال‌ها.

روحانی در بخش دیگری از این نشست خطاب به کرباسیان وزیر اقتصاد گفت: آقای وزیر اقتصاد در سایت اعلام کنید و بگویید چه نهادها و دستگاه‌هایی مالیات نمی‌دهند. مردم بدانند و از آنها کالا نخرند؛ چرا بخرند وقتی حق مردم را نمی‌دهند.

رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه نمی‌دانم چرا بعضی‌ها از موبایل بدشان می‌آید، گفت: بعضی‌ها از فضای مجازی و اطلاع داشتن مردم بدشان می‌آید. اینکه فضای مجازی نباید در انحصار باشد حرف درستی است؛ در عین حال بگذارید مردم زندگی‌شان را بکنند.

برچسب‌ها:

نظر شما